1. pentru ca nu sunteti inregistrat ca platitor de tva, va trebuie doar registrul jurnal de incasari si plati, registrul inventar si registrul unic de control.
2. depuneti la inceput, in max 15 zile de la infiintare/autorizare delaratie 220 cu venitul estimat, va vine apoi decizia de impunere cu ratele anuale de plata a impozitului pe venit si sanatate si termenele de plata. Plata acestora se face trimestrial, pana pe 25 a ultimei luni din fiecare trimestru. Apoi la sfarsitul anului, pana pe 25 mai a anului urmator va trebui sa depuneti declaratia 200 cu situatia finala si atunci se face si regularizarea la impozitul pe venit si contributia la sanatate.
Daca aveti si salariati pe cmi atunci veti depune declaratia 112 in timpul anului si declaratia 205 pana pe 28 februarie anului urmator.
3. Da, la incasari chitantele de la serviciile prestate si la plati , chitantele de la plata facturilor catre furnizori de materiale medicale dar si de intretinere/curatenie dar si de utilitati daca cu ele aveti contract pe CMI, chirie spatiu, etc. In registru treceti valorile cu tot cu tva.
Se vor trece la plati si tot ce presupene plata salariilor si a impozitelui si contributiilor sociale daca aveti salariati pe cmi cu contract de munca.
4. "Persoanele impozabile neînregistrate în scopuri de TVA conform art. 153 care
desfasoara exclusiv operaiunile scutite de TVA fr drept de deducere prevzute la
art. 141, cu excepia operaiunilor prevzute la art. 141 alin. (2) lit. a), b), e) i f), care
nu sunt accesorii activitii principale, nu au obligaia depunerii declaraiei 392 B (ex.
cabinete medicale)". Sursa:
[ link extern ]
5. La sfarsit de an, cand se face regularizarea de catre adiministratia financiara, baza de calcul al contribuţiei pentru asigurările de sănătate o determina ca diferenţă între venitul brut şi cheltuielile deductibile aferente realizării venitului.
6. nu va trebuie registru de casa.