ART. 10
(1) Raspunderea pentru organizarea si conducerea contabilitatii la persoanele prevazute la art. 1 alin. (1)-(4) revine administratorului, ordonatorului de credite sau altei persoane care are obligatia gestionarii entitatii respective.
Daca: contabilitatea ar fi fost organizata si condusa corect, controlul intern functiona, manualul de proceduri contabile ar fi existat si respectat, fisa postului sa fie semnata de contabil, fluxul documentelor se fie respectat, organigrama sa fie intocmita corect nu cred ca se ajungea in situatia in care contabilul sa nu inregistreze niste facturi. Care ar fi interesul lui sa nu le inregistreze (interesul administratorului il inteleg)... de exemplu daca i se aduc facturi din anul 2012 in 2013 sau daca apare administratorul cu un cotor de facturi din 2012 uitat prin masina ;) , ma gandesc ca nu contabilul ii de vina.
Sanctiunea sa aplica societatii si nu contabilului. Iar daca administratorul poate dovedi reaua intentie a contabilului sau incompetenta poate sa-l dea in judecata si sa-si recupereze prejudciul pentru aplicarea necorespunzatoare a reglementarilor contabile.