avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 470 soluții astăzi

Conferință: Amnistia fiscală și recalificarea diurnelor. Care este impactul asupra inspecțiilor fiscale și asupra aplicării legislației muncii din România? Lectori: Mazars România. Marți, 17 mai, de la ora 11. Rezervă loc și participă → 

Forum Discuţii juridice Contencios administrativ sau ... Schimbarea destinatiei cladirii din garaj in magazin
Discuție deschisă în Contencios administrativ sau probleme juridice cu autorităţile, contravenţii

Schimbarea destinatiei cladirii din garaj in magazin

Ma intereseaza ce acte am nevoie pentru a schimba destinatia cladirii , si ce amenda pot lua pentru nerespectarea DT,ce a fost intocmita pt anexa garaj insa cladirea e folosita pt spatiu comericial in baza unui contract de comodat , mentionez ca locatia este in spatiul rural ,multumesc anticipat pt raspuns :sorry:
Cel mai recent răspuns: KandyK , utilizator 16:30, 15 Aprilie 2013
Schimbarea de destinatie a unei cladiri se face prin emiterea unei autorizatii de catre primarie.
Depuneti cerere la primarie pentru schimbare de destinatie si nu asteptati sa va amendeze cineva inainte . Amenzile sunt foarte mari.
Plus ca aveti nevoie de autorizatie de functionare pe care primaria nu o da, daca nu aveti un spatiu comercial. Functionarea fara autorizatie de functionare implica alte amenzi ( de la 1000 la 10.000 ron) plus interzicerea functionarii.
uitati aici documentele necesare obtinerii autorizatiei de functionare :
Autorizatie de functionare a societatilor comerciale care detin spatii comerciale in proprietate


1. obtinerea acordului de principiu:
acte necesare :

cerere tip

certificatul de înmatriculare al societatii comerciale (copie)

statutul societatii comerciale (copie) ;

actul de detinere al spatiului (copie) ;

schita de amplasament în zona (copie) ;

acordul locatarilor legalizat la notariat pentru situatiile în care spatiul comercial se afla situat într-un imobil cu destinatia locuinta (nota: este necesar acordul favorabil al tuturor locatarilor blocului sau scarii dupa caz)

timbru fiscal;

unde se depun documentele : primarie ;

valabilitatea acordului : 30 de zile de la data emiterii ;

2. obtinerea autorizatiei de functionare

acte necesare :

cerere tip;

acordul de principiu obtinut anterior ( în original ) ;

avizele solicitate de Consiliul local înscrise în acordul de principiu ;

contractul de servicii comunale pentru colectarea gunoiului (copie) ;

certificatul de urbanism sau autorizatia de constructie dupa caz ( copie ) ;

alte documente specificate în acordul de principiu ;

dovada platii taxei de autorizare stabilita prin hotarârea Consiliului local .

unde se depun documentele : primarie

Obligatii ale societatilor comerciale care au autorizatie de functionare :

Obtinerea vizei anuale :
- în fiecare an între 1-31 ianuarie societatile comerciale au obligatia de a solicita viza anuala si documentele care se vor depune în acest sens vor fi :

cerere tip;

dovada platii taxei de viza stabilita prin Hotarârea Consiliului Local ;

toate documentele depuse la solicitarea vizei autorizatie se vor depune în original pentru a se dovedi valabilitatea acordului institutiilor de specialitate pentru perioada ianuarie an curent - ianuarie an urmator .

Societatile comerciale au obligatia de a desfasura activitatea comerciala în limita obiectului înscris în autorizatia de functionare .

În cazul modificarii : datelor de identificare a societatii ( denumire, adresa, statut obiect de activitate ) sau a denumirii si/sau obiectului de activitate a societatii comerciale, se va solicita o noua autorizatie de functionare .
Aviz de functionare pentru societate exista pe codul CAEN mentionat pe certificatul de inregistrare al firmei , deasemeni exista si documentatia tehnica pentru constructia denumita garaj , insa eu am incheiat un contract de comodat in calitate de comodatara si folosesc spatiul in scopuri comericiale , deci cladirea este magazin si nu de garaj, avizul de functionare l-am obtinut in baza contractului de comodat si a celorlalte acte cerute de primarie , nu stiu insa in ce consta o posibila amenda pentru ca folosesc spatiul pentru altceva decat a fost destinat initial .Schimbare de destinatie a cladirii e necesara chiar daca am un contract de comodat in care mi se permite sa ma folosesc de spatiu in calitate de comodatara ? sau Comodantul , pers cu care am incheiat contractul trebuie sa faca demersurile pt a schimba destinatia cladirii ?

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Obligatii in calitate de comodatar KandyK KandyK Ma intereseaza ce acte am nevoie pentru a schimba destinatia cladirii , si ce amenda pot lua pentru nerespectarea DT,ce a fost intocmita pt anexa garaj insa ... (vezi toată discuția)
autorizatie de functionare kosamonica kosamonica Am o IF deschisa din 2010 si mai nou trebuie sa obtin autorizatie de functionare si de la primarie. La deschidere am incheiat contract de comodat. Acum mi se ... (vezi toată discuția)
Fals in acte??? selena1720 selena1720 Buna seara, Problema mea este urmatoarea... In decembrie 2013 am inchiriat un spatiu pentru a putea deschidea o cafenea bar/club.. Cand am dorit sa inaintez ... (vezi toată discuția)