Buna ziua,
Am participat acum cateva zile la o licitatie in care se cererea depunerea Listei principalelor livrari de produse in ultimii 3 ani. Documentul respectiv a fost depus de noi in cadrul documentelor de calificare.
Astazi am primit de la autoritatea contractanta o cerere de clarificari in care ni se cere depunerea Listei principalelor livrari de produse similare in ultimii 3 ani.
Cuvantul similar nu apare in nici in fisa de date a achizitiei, nici in anuntul de participare.
Tin sa mentionez ca firma noastra nu are livrari de produse similare in ultimii ani dar am depus oferta tocmai pentru ca nu se solicitau livrari similare.
Ce putem face in acest caz?
Multumesc
Raspundeti la solicitarea de clarificari a autoritatii, pentru a nu fi descalificati cu art.79 din HG 925. Precizati cele spuse aici, referitor la cerinta din FD.
Totusi mi -e greu sa cred ca in FD nu s-au facut precizari suplimentare din care sa nu reiasa din context, ca se doresc contracte similare.
In FD nu apare cuvantul similar.
La Capacitatea tehnica si/sau profesionala sunt scrise urmatoarele ''Lista a principalelor livrari de produse continând valori, perioade de livrare, beneficiari, indiferent daca acestia din urma sunt autoritati contractante sau clienti privati. Livrarile de produse se confirma prin prezentarea unor certificate/documente emise sau contrasemnate de o autoritate ori de catre
clientul beneficiar. În cazul în care beneficiarul este un client privat si, din motive obiective, operatorul economic nu are posibilitatea obtinerii unei certificari/confirmari din partea acestuia, demonstrarea livrarilor de produse se realizeaza printr-o declaratie a operatorului economic''.
Nu inteleg de ce au cerut o asemenea clarificare avand in vedere ca Nu s-au solicitat livrari similare.
Ne putem baza pe vreun articol din lege in care li se interzice schimbarea detaliilor din FD dupa deschiderea ofertelor?
Va multumesc
Codul dumneavoastra CAEN corespunde celui cerut in FD?
Am mai vazut FD in care nu se specifica "similare", la prezentarea principalelor livrari de produse, dar se subintelege. In general se cer si contracte prin care sa se demonstreze furnizarea de produse similare... este cazul dumneavoastra?
Si mai este o posibilitate: solicitarea de clarificari sa fie una "tip" in care sa fie cuvantul "similar". In acest caz, trimiteti ce aveti si asteptati sa vedeti ce se intampla. In orice caz, trebuie sa raspundeti la solicitare, pentru a nu fi descalificati cf art 79 din OUG.
Si nu schimba nimeni nimic in DA, decat daca "schimbarile" au fost facute inainte de data limita de depunere a ofertelor si publicate sub forma de erata pe seap. Dar dupa primire, nu.
Eu zic sa cititi bine documentatia sa fiti sigur ca nu v-a scapat nimic, si in rest, asteptati. AC nu este chiar asa de neagra precum pare, nu doreste cu tot dinadinsul sa va incurce. :)