avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 705 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Cafeneaua economiştilor Semnatura electronica
Discuție deschisă în Cafeneaua economiştilor

Semnatura electronica

Buna ziua,

Am si eu o problema.
Mi-am reinnoit semnatura digitala la certdigital. La achizitie totul a fost ok (mai putin fapotul ca am aflat ca ma costa mai mult decat stiem eu ca cica se adauga un 2% la cursul BNR), iar cei de acolo mi-au facut semnatura chiar fara sa ma vada. Ulterior insa am aflat ca legea obliga firmele de certificate digitale sa identifice contabilii. In conditiile in care cei de la certdigital nici nu m-au vazut vreodata semnatura mea este valabila? #-o
Cel mai recent răspuns: FlorinSpc , utilizator 13:42, 3 Iulie 2013
Probabil ati facut plata pentru reinnoire la banca si in aceasta situatie, mai nou, bancile percep acest comision de 2% din valoarea incasata.

Cand ati depus documentele pentru reinnoire, ati facut-o la unul din partenerii Certdigital. Ati prezentat CI si vi s-a facut o copie. Acela este singurul contact vizual cu clientul. In rest, toata identificarea persoanei, pe baza documentelor depuse, se face de catre companie prin mijloacele specifice.
Daca ati primit tokenul si unul din exemplarele depuse, atunci semnatura este valabila.

Ca sa fie recunoscuta pe portalurile pe care transmiteti documente, de exemplu la ANAF, trebuie sa transmiteti online formularul de confirmare a semnaturii. Veti primi un email prin care ANAF va anunta ca din acel moment puteti depune declaratii semnate cu noul certificat.

:offtopic: De-abia acum observ ca ati scris mesajul in 18 aprilie si nu vi s-a raspuns timp de o luna. Poate intre timp v-ati dumirit cum devine chestiunea cu 2% si identificarea persoanei, iar raspunsul meu a venit oarecum degeaba.
Sau poate nu...
Ultima modificare: Duminică, 26 Mai 2013
elga50, moderator
Buna ziua,
nu m-am lamurit eu inca complet si acum ca am vazut si raspunsul dumneavoastra, imi aduc aminte iar de situatie :)

problema este ca eu am trimis alta persoana sa depuna documentele si aceasi persoana a ridicat si certificatul, doar ca toate actele erau pe numele meu. Chiar daca am dat o copie de buletin, eu personal nu m-am intanit cu nici un reprezentant certdigital. Acum nu ca mi-a parea rau, dar din cate am citit e putin ilegal. Pana la urma e treaba firmei ce face, doar sa nu ma trezesc la un moment dat ca nu e valabbila semnatura de pe declaratii.

referitor la 2%, certdigital e singura firma (bravo mie pentru aceasta descoperire) care percepe acest comision. la nici o alta firma (digisign, certsign) nu am intalnit acest comision.

Ma rog, a trecut ceva vreme de atunci si va multumesc mult pentru raspuns.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Implica ceva costuri initiale si lunare catre anaf? Rob Ioan Rob Ioan Implica ceva costuri initiale si lunare catre ANAF obținerea token-ului și autorizației de acces în SPV, fără de care nu poate fi transmisa e-factura? (vezi toată discuția)
Certsing prelungire vreau pareri specializate afaceriiolden afaceriiolden am instalat internet explorer la cererea lor, eu folosesc mozila asa m am obisnuit si atentie surpriza INTERNET EXPLORER nu mi recunoaste TOCHEN nu mi cere ... (vezi toată discuția)
Reinnoire semnatura electronica OANA GHEORGHE OANA GHEORGHE Buna ziua, In momentul reinnoirii semnaturii electronice este necesara si crearea, respectiv inregistrarea unei noi adrese de email? Am depus astazi pe ... (vezi toată discuția)