avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 228 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Achiziţii şi livrări ... Import produse din spatiul UE
Discuție deschisă în Achiziţii şi livrări intracomunitare

Import produse din spatiul UE

Situatie: Avem deschis un SRL si urmarim sa comercializam produse cumparate din spatiul UE prin intermediul unui magazin online.

Puteti sa ne exemplificati o lista to-do pentru a aduce o firma abia initiata in stadiul de a fi in totala legalitate pentru importarea de produse din UE?

Multumesc
Cel mai recent răspuns: juridic dana , utilizator 14:39, 23 Aprilie 2013
Primul pas este de a va obtine inscrierea in Registrul Operatorilor Intracomunitri.
Apoi, in functie de specificul produselor pe care le veti comercializa in RO, si pentru care, potrivit legislatiei romane, veti detine calitatea de producator, veti avea o serie de alte obligatii fata de institutiile statului si fata de consumatorii finali.
Spre ex.: veti insoti toate produsele vandute de certificate de conformitate, certificate de garantie si facturi.
Multumesc pentru raspuns.

Deci primul pas ar fi inregistrarea la Registrul Operatorilor Intracomunitari.

Legat de urmatorii pasi, am dori importarea produselor electronice, carora li se ofera garantie direct de la producatori.

Ce alte aspecte ar trebui sa avem in vedere pentru a fi in legalitate? Puteti specifica mai exact o parte din aceste
obligatii fata de institutiile statului si fata de consumatorii finali.

Este exact situatia de cara va vorbeam.
Potrivit legislatiei romane (Legea 608/2003), pe teritoriul RO Dvs. veti avea calitatea de producator (nu fabricantul).
Ca urmare, primul pas este obtinerea de la ANPM a inregistrarii in registrul producatorilor de echipamente electrice si electronice; pentru aceasta, aveti nevoie de contract de transfer de responsabilitati incheiat cu o asociatie licentiata de catre ANPM.
Apoi, trebuie sa va puneti la punct o retea de unitati de service (cel putin o unitate de service in fiecare judet in care veti comercializa produsele), veti acorda garantii de conformitate de 2 ani la vanzare fiecarui produs, veti evidentia in mod clar durata medie de viata a fiecarui produs si veti asigura cel putin piesele de schimb in aceasta perioada. Veti respecta intrutotul prevederile Legii 449/2007. Veti insoti produsele la vanzare de declaratia de conformitate, certificatul de garantie, instructiuni de folosinta, factura, toate in limba romana.
De asemenea, veti vinde produsele evidentiand pe factura si incasand valoarea timbrului verde, pe care il veti transfera asociatiei care v-a preluat responsabilitatile privind colectarea, reciclarea si gestionarea deseurilor de echipamente electrice si electronice (vedeti HG 1037/2010).
Veti indeplini obligatiile privind colectarea, reciclarea si gestionarea deseurilor de ambalaje (la fel, prin transfer de responsabilitate, in baza contractelor incheiate cu asociatii acreditate de ANPM) -vezi HG 621/2005.
Si nu in ultimul rand, nu uitati de conditiile de vanzare on-line a produselor
Ultima modificare: Marți, 23 Aprilie 2013
juridic dana, utilizator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Import acumulatori care contin substante periculoase batranu75 batranu75 Buna ziua. Suntem care comercializam produse electrice si electronice si am dori sa devenim importatori de acumulatori industriali din afara si din UE, care ... (vezi toată discuția)
Protectia mediului zsigmondkrisztina zsigmondkrisztina Buna ziua, Sunt angajata la o fima care se ocupa cu importarea jocurilor de agrement (mese de biliard,darts,hockey pe masa,fotbal pe masa,aparat de ... (vezi toată discuția)
Costurile aferente garantiilor pop_m pop_m Am urmatoarea dilema: eu vand niste produse electronice pe care le achizitionez de la un furnizor extern (tara din UE). Aceste produse le vand insotite de ... (vezi toată discuția)