Buna ziua !
In urma unui control din partea comisarilor garzii financiare am aflat cu stupoare ca ar trebui sa am in casierie o suma mare de bani, pe care indivizii sustineau ca mi-am insusito.Cum suma era enorma pentru activitatea desfasurata am ajuns la contabila sa lamuresc situatia ,unde am gasit o inregistrare eronata in casa de marcat adica in loc sa tasteze 475 ron a tastat 47500 ron in fapt nu s-a tastat punctul de delimitare a zecimalelor . La momentul inregistrarii eu nu am fost instiintat de acest lucru, cea care a incasat nu m-a anuntat probabil de teama si a predat la contabilitate Z-turile. Acum intervine si stupizenia contabilei careia nu i s-a aprins nici un beculet cand a vazut suma si a introdus mecanic cifrele . Ce pot sa fac in situatia actuala ? Cum se poate efectua rectificarea ?
Parerea mea este ca sa mergeti cu Z-tul de atunci si sa demonstrati ca este o eroare . Cat despre contabila, de ce nu o intrebati direct , mergeti cu ea la Garda Financiara , raspunde pentru inregistrarile efectuate.
vanzatoarea care a tastat gresit trebuiea sa dea o declaratie pe care o anexati la z-ul respectiv .
la sfarsitul zilei cand se face predarea banilor incasati din vanzari, trebuie confruntat z-ul cu monetarul intocmit de vanzatoare.
ma intreb oare cu tva-ul cum ati iesit in luna respectiva?? (daca sunteti platitor de tva)
De ce raspunde contabila pt.inregistrarile efectuate?ea a inregistrat corect.Nu cred ca doamna contabil este stupida,haideti sa nu gasim vinovati-administratorul are obligatia sa si verifice actele.jurnale de vanzari,cumparari,registrul de casa,etc.
Faceti o declaratie pe proprie raspundere de inregistrare eronata a vanzarii si cu ea mergeti la Garda.
Am specificat faptul ca stupizenia vine din faptul ca pur si simplu a introdus cifrele fara sa puna nici o intrebare.Prin natura activitatii desfasurate , in lista de preturi nu exista servicii care sa depaseasca suma de 500 ron , fapt cunoscut dealtfel de contabila.Oricum , observ ca sunteti in acelasi domeniu-al finantelor , banuiesc eu ca dupa o perioada de inregistrari (incasari) care se situeaza in medie intre 50 si 500 RON , daca la un moment dat ar apare un bon de 47500 va-ti pune o intrebare , ori s-a modificat profilul activitatii , ori cel mai probabil este o eroare.In ambele cazuri cred eu ca ar trebui contactat administratorul pentru clarificarea situatiei.
Am facut declaratie pentru rectificarea sumei respective , insa toata aceasta situatie ar fi putut fi evitata daca era sesizata din timp de contabilitate
Webinar: Fiscalitate și digitalizare în 2025. Ce știm și ce urmează?
ACCA, cea mai mare asociație internațională în domeniul financiar-contabil, vă invită să participați la un eveniment gratuit destinat profesioniștilor care doresc să afle cele mai recente noutăți legate de sistemul fiscal din România.
În cadrul webinarului, care va avea loc pe 26 februarie la ora 10:00, Delia Cataramă, Tax Partner Viboal FindEx, va aborda principalele modificări fiscale aplicabile în 2025 companiilor, cu focus pe impactul asupra profitabilității și cash-flow-ului acestora.