Buna ziua !
In urma unui control din partea comisarilor garzii financiare am aflat cu stupoare ca ar trebui sa am in casierie o suma mare de bani, pe care indivizii sustineau ca mi-am insusito.Cum suma era enorma pentru activitatea desfasurata am ajuns la contabila sa lamuresc situatia ,unde am gasit o inregistrare eronata in casa de marcat adica in loc sa tasteze 475 ron a tastat 47500 ron in fapt nu s-a tastat punctul de delimitare a zecimalelor . La momentul inregistrarii eu nu am fost instiintat de acest lucru, cea care a incasat nu m-a anuntat probabil de teama si a predat la contabilitate Z-turile. Acum intervine si stupizenia contabilei careia nu i s-a aprins nici un beculet cand a vazut suma si a introdus mecanic cifrele . Ce pot sa fac in situatia actuala ? Cum se poate efectua rectificarea ?
Parerea mea este ca sa mergeti cu Z-tul de atunci si sa demonstrati ca este o eroare . Cat despre contabila, de ce nu o intrebati direct , mergeti cu ea la Garda Financiara , raspunde pentru inregistrarile efectuate.
vanzatoarea care a tastat gresit trebuiea sa dea o declaratie pe care o anexati la z-ul respectiv .
la sfarsitul zilei cand se face predarea banilor incasati din vanzari, trebuie confruntat z-ul cu monetarul intocmit de vanzatoare.
ma intreb oare cu tva-ul cum ati iesit in luna respectiva?? (daca sunteti platitor de tva)
De ce raspunde contabila pt.inregistrarile efectuate?ea a inregistrat corect.Nu cred ca doamna contabil este stupida,haideti sa nu gasim vinovati-administratorul are obligatia sa si verifice actele.jurnale de vanzari,cumparari,registrul de casa,etc.
Faceti o declaratie pe proprie raspundere de inregistrare eronata a vanzarii si cu ea mergeti la Garda.
Am specificat faptul ca stupizenia vine din faptul ca pur si simplu a introdus cifrele fara sa puna nici o intrebare.Prin natura activitatii desfasurate , in lista de preturi nu exista servicii care sa depaseasca suma de 500 ron , fapt cunoscut dealtfel de contabila.Oricum , observ ca sunteti in acelasi domeniu-al finantelor , banuiesc eu ca dupa o perioada de inregistrari (incasari) care se situeaza in medie intre 50 si 500 RON , daca la un moment dat ar apare un bon de 47500 va-ti pune o intrebare , ori s-a modificat profilul activitatii , ori cel mai probabil este o eroare.In ambele cazuri cred eu ca ar trebui contactat administratorul pentru clarificarea situatiei.
Am facut declaratie pentru rectificarea sumei respective , insa toata aceasta situatie ar fi putut fi evitata daca era sesizata din timp de contabilitate