Buna ziua , vreau sa infiintez o microintreprindere fara angajati , pentru comert online cu haine ,marfa fiind achizitionata din germania , am inteles ca trebuie sa ma inscriu ca operator intracomunitar ....sa zicem ca rezolv tot si am toate actele in regula ...as avea cateva intrebari :
1. daca am precizat ca vand online , de ex daca mai vrea cineva sa vina la sediul social sa cumpere fizic as putea vinde ? nu am punct de lucru fizic ...
2.imi trebuie neaparat sa cumpar casa de marcat sau pot sa cumpar chitantier sau sa imi iau un program de facturare pe computer ?
3. o sa am contract cu o firma de curier , trebuie sa pun chitanta in fiecare colet la trimitere sau e suficienta chitanta de la curier ? rambursurile imi vor intra direct in contul firmei
4. plata marfii se face numai din cont direct sau pot si western union sau paypal?
va multumesc mult , astept raspunsuri la cele 4 pcte
1. Trebuie să fiţi autorizat să vindeţi şi de la sediul social.
2. Conform art. 1 din OUG 28/1999 operatorii economici care efectueaza livrari de bunuri cu amanuntul, precum si prestari de servicii direct catre populatie sunt obligati sa utilizeze aparate de marcat electronice fiscale. La solicitarea clientilor, utilizatorii vor elibera acestora si factura fiscala.
3. În opinia mea trebuie să puneţi factură în fiecare colet, astfel încât cumpărătorul să aibă document doveditor al bunului cumpărat.
4. Dacă plata se face prin bancă se face direct în contul indicat de dumneavoastră.
la pctul 4 am gresit formularea ... ma refeream cand imi achizitionez eu marfa mea , hainele de pe anume site-uri ... plata cum trebuie sa o fac catre acel site ? tinand cont ca are optiunea paypal, western union sau transfer bancar ... trebuie sa fie neaparat din contul firmei sau merge si cash ?
si pentru pctul 1 , in ce consta autorizatia sau ce trebuie bifat la infiintarea firmei pentru a putea vinde si fizic , nu numai online? deci ce coduri corespund activitatii pe care vreau sa o desfasor ... va multumesc mult