avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 456 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Produs cumparat din magazin, returnat cu o pata
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Produs cumparat din magazin, returnat cu o pata

Buna seara,
Lucrez la un magazin care comercializeaza genti. Am avut o clienta, a cumparat o geanta, si nu exagerez ca a stat aproape o ora in magazin pana a achizitionat acest produs, l-a pipait, la privit, l-a rasucit, l-a invartit.... :angry:
Dupa 3 ore s-a intors sustinand ca atunci cand a cumparat geanta era deja patata, dorind sa ii fie schimbata cu o alta identica.
Neavand alta pe stoc, am promis sa o schimb, (desi m-am indoit ca era deja patata, pentru ca ar fi fost imposibil sa nu o observe) cand am sa mai primesc modelul, cu conditia sa nu o foloseasca. (clienta a spus ca a transportat-o in porbagajul masini, si este posibil se se fi murdarit in acest loc).
Au trecut trei saptamani si nu am primit acest model, ca urmare clienta a venit si a facut scandal la magzin.
Superiorii mei au refuzat sa schimbe produsul deoarece in momentul in care l-a cumparat si-a dat acordul.
Este indreptatita clienta sa i se schimbe? Mentionez ca pata era vizibila in momentul in care s-a intors, deci era imposibil sa nu fie observata la momentul achizitionarii.
Multumesc
Cel mai recent răspuns: Ares-3 , moderator 08:19, 27 Aprilie 2013
adinaiuliana a scris:

. (clienta a spus ca a transportat-o in porbagajul masini, si este posibil se se fi murdarit in acest loc).

Multumesc



Pai inseamna ca a recunoscut ca s-a patat in portbagaj geanta.
La magazinul unde vindeti,nu este afisat: Marfa vanduta nu se mai schimba....?
clienta a spus doar ca a transportat geanta in porbagaj, eu presupun ca acolo s-a murdarit. Imi este greu sa cred ca nu am observat ca este patata, daca pata exista inainte de achizitie. Este afisat "Marfa vanduta... " dar clienta sustine ca are dreptul sa returneze produsul in 30 de zile. Acest lucru nu este valabil numai pentru magazinul online? In cazul meu nu se returneaza numai daca doreste comerciantul?
Multumesc
Doar cumparaturile online se pot returna in 10 zile de la data primirii obiectului, nu aveti obligatia de a schimba marfa sau de a restitui banii daca marfa vanduta nu are niciun defect.
Din ceea ce povestiti nu pareti convinsa 100% ca poseta nu era patata, ati primit-o promitand ca o schimbati... acum nu mai puteti sustine ca ati verificat-o si dvs. in momentul vanzarii si era ok.

In concluzie: nu aveti obligatia sa i-o schimbati insa daca va reclama la ANPC e posibil, in opinia mea, sa obtina ce doreste: o alta poseta sau restituirea pretului.
Nu am primit nimic inapoi, clienta s-a intors dupa 3 ore sustinand ca a fost patata, si pentru ca este genul de clienta de care mai bine te lipsesti, am preferat sa aplanez conflictul promitand ca atunci cand voi primi un produs identic o voi schimba, cu conditia sa nu fie folosita (geanta a ramas la clienta).
Eu pot sa afirm in proportie de 99% ca nu a fost patata, nici eu nici clienta neobservand-o in momentul vanzarii.
Nu contest ca sunt clienti care intind nervii vanzatorilor, asa cum sunt si vanzatori care par ca tocmai au terminat de mancat o portie zdravana de varza acra. Suntem departe de ceea ce inseamna comertul prin alte parti, indiferent la care parte a tejghelei ne uitam.
Am subliniat doar ca ati acceptat sa ii schimbati poseta - daca a ramas sau nu la dvs. e mai putin important. Normal ca insista.
Daca o refuzati de la inceput, la un eventuala ''vizita'' ANPC'' era cuvantul dvs. impotriva cuvantului ei si era posibil ca reclamatia sa nu-i aduca satisfactie: plecase cu poseta din magazin iar refuzul dvs. nu incalca nicio dispozitie legala.

Daca nu vreti sa i-o inlocuiti, n-o faceti!
Daca va reclama sustineti si in fata comisarului ANPC ca este imposibil ca poseta sa fi fost patata, mai mult de atat nu va poate spune nimeni aici.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Garantia unei huse ContSters365397 ContSters365397 Buna ziua, am avut problema cu o clienta care a venit, a porbat o husa , a fost incantata de ea, a cumparato si a plecat, dupa aproximativ 4-5 ore sa intors un ... (vezi toată discuția)
Retur lenjerie corp in magazin ContSters373679 ContSters373679 Am cumparat de la Cora un sutien cu marimea gresita si am vrut sa-l schimb. Cei de la magazin nu au acceptat, spunand ca lenjeria intima nu se schimba din ... (vezi toată discuția)
Reclamatie opc alinbaltag alinbaltag Am si eu o rugaminte la dvs. am achizitionat o pereche de ghete dintr-un showroom al unui magazin online. In momentul in care le-am primit am probat gheata ... (vezi toată discuția)