avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 183 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Garantia unei huse
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Garantia unei huse

Buna ziua, am avut problema cu o clienta care a venit, a porbat o husa , a fost incantata de ea, a cumparato si a plecat, dupa aproximativ 4-5 ore sa intors un domn, cu telefonul Doamnei si cu husa, sa imi explice ca nu e buna husa, ca nu protejeaza, ca e prea larga. I-am expicat despre husa, i-am zis de ce sta asa si i-am oferit alta husa noua in schimb, a pus-o si pe aia, nu ca e la fel si nu-i mai place, i-am zis sa isi aleaga oricare alta husa, nu ca nu vrea nimic, vrea bani inapoi, si a uramt circ si scandal pt ca eu am zis ca nu ii dau bani inapoi doar pt ca acum nu ii mai place husa, dupa ce i-am explicat despre husa aia jumatate de ora, a probato, a folosito si acum vrea bani inapoi, si m-a ameninta cu Protectia Consumatorului. Intre timp l-am sunat pe sefu si el a zis sa sune unde vrea, ca nu-i dam bani inapoi!
Eu vreau sa stiu daca chear sunt obligata in conditile astea sa ii dau bani inapoi? (precizez inca o data ca husa nu era defecta si i-am oferit oricum alta husa la schimb)
Asta este o atitudine tipica a unor vanzatori care nu sunt in stare sa isi multumeasca clientii!
Ce credeti ca s-a intamplat in cele 4 ore cu husa? Prezenta urme vizibile de utilizare, era murdara?
Aveti vreun afis amplasat intr-un loc vizibil prin care informati clientii ca nu se accepta returnarea produselor vandute?
Ati oferit cumparatorului un certificat de garantie in care sa fie prevazute conditiile de garantie si retur?
In mod sigur nu, asa ca asteptati-va ca in cazul unei reclamatii a cumparatorului depuse ANPC sa va viziteze un comisar care va aplica o amenda de minim 1000 sau 5000 lei.
In mod sigur apoi seful isi va schimba atitudinea!

Legea 449/2003
Art. 19. - Garanţia este obligatorie din punct de vedere juridic pentru ofertant, în condiţiile specificate în declaraţiile referitoare la garanţie şi în publicitatea aferentă.
Art. 20. - (1) Garanţia trebuie să cuprindă menţiuni cu privire la drepturile conferite prin lege consumatorului şi să ateste în mod clar că aceste drepturi nu sunt afectate prin garanţia oferită.
(2) Garanţia trebuie să precizeze elementele de identificare a produsului, termenul de garanţie, durata medie de utilizare, modalităţile de asigurare a garanţiei - întreţinere, reparare, înlocuire şi termenul de realizare a acestora, inclusiv denumirea şi adresa vânzătorului şi ale unităţii specializate de service.@
(3) Garanţia trebuie redactată în termeni simpli şi uşor de înţeles.
Art. 23. - (1) Constituie contravenţii următoarele fapte şi se sancţionează după cum urmează:
a) nerespectarea prevederilor art. 20 şi 21, cu amendă de la 1.000 lei la 2.000 lei*);
b) nerespectarea prevederilor art. 9, 11 şi 19, cu amendă de la 5.000 lei la 25.000 lei.
De acord cu cyan ca in unele magazine nu se prea tine cont de client dupa ce s-a vandut marfa.
In acest caz insa, fiind vorba de husa vazuta, probata si aleasa de bunavoie, consider ca reclamatia la ANPC nu va avea efecte asupra magazinului. Ca au sau nu afis cu Nu se accepta returnarea produselor vandute nu e relevant, nu de existenta afisului depind drepturile vanzatorului.

Ca n-au dat certificat de garantie iarasi nu e sanctionabil, oricum garantia curge de la data cumpararii - bonul fiscal sau factura fiind suficiente pentru a beneficia de ea

L 449/2003:
Art. 21. - (1) La cererea consumatorului garanţia va fi oferită în scris sau pe orice alt suport durabil, disponibil şi accesibil acestuia.

In opinia mea nu au cum sa fie sanctionati ca n-au vrut sa restituie banii pe marfa vanduta.
Ultima modificare: Duminică, 26 Iulie 2015
Ares-3, moderator
Am patit acelasi lucru cu o husa, o cumparasem pentru altcineva caruia nu i-a placut, m-am intors in ziua urmatoare si am explicat situatia iar vanzatoarea a cerut indicatii de la administrator. Au facut storno si am primit banii, vreo 60 de lei daca imi aduc bine aminte.
Pana la urma este politica firmei daca vrea sa isi multumeasca sau nu clientii.
Poate nu se observa dar un client nemultumit poate indeparta potentiali clienti pe cand unul multumit aduce clienti.
Dar asta tine de mentalitatea administratorului si de marketing.
Este posibil ca firma sa nu fie sanctionata dar este si posibil ca in urma vizitei unui comisar ANPC sa se constate alte nereguli care sa se lase cu sanctiuni.
cyan a scris:

Pana la urma este politica firmei daca vrea sa isi multumeasca sau nu clientii.
Poate nu se observa dar un client nemultumit poate indeparta potentiali clienti pe cand unul multumit aduce clienti.
Dar asta tine de mentalitatea administratorului si de marketing.

Si eu cred ca a pierdut mai mult prin refuz. Cum vorba zboara, poate si altii se vor lasa influentati ca ai de unde alege, client fiind. Invers e mai greu, sa ti-i fidelizezi, dar daca aspectul nu te intereseaza si legea nu te obliga dai eject omului din magazin fara probleme ulterioare. Din pacate.
Ce este cert este faptul ca a pierdut minim 2 clienti, clientul caruia i-a fost refuzat returnarea banilor si cel putin inca unul caruia i-a fost recomandat sa ocoleasca magazinul respectiv.

Alte discuții în legătură

Returnare produs comandat online dacmo dacmo Pe 18 februarie am achizitionat o casca moto, prin comanda online. Casca a sosit 1 saptamana mai tarziu dar masura nu se potrivea. Casca a fost schimbata cu o ... (vezi toată discuția)
Garantie ionutpop31 ionutpop31 In cazul unui produs electronic cu probleme (memorie DDR calculator), care este in garantie 2 ani, trimis in service, produs care din pacate nu mai este in ... (vezi toată discuția)
Returnare produs comandat online in termen de 10 zile fuzzydoe fuzzydoe Buna ziua, Am comandat un produs online de la un magazin de electronice, cu ocazia faimoasei \\"Black Friday\\". Produsul a ajuns in posesia mea cu o ... (vezi toată discuția)