Cele 10 zile se calculeaza asa cum ati zis, de la data primirii produsului. In opinia mea faptul ca nu aveti certificatul nu va poate impiedica sa beneficiati de garantie pentru ca atunci cand au vandut produsul si-au asumat obligatiile prevazute in Legea 449/2003:
Art. 5
(1) Vanzatorul este obligat sa livreze consumatorului produse care sunt in conformitate cu contractul de vanzare-cumparare.
(2) Se considera ca produsele sunt in conformitate cu contractul de vanzare-cumparare daca:
a) corespund descrierii facute de vanzator si au aceleasi calitati ca si produsele pe care vanzatorul le-a prezentat consumatorului ca mostra sau model;
b) corespund oricarui scop specific solicitat de catre consumator, scop facut cunoscut vanzatorului si acceptat de acesta la incheierea contractului de vanzare-cumparare;
c) corespund scopurilor pentru care sunt utilizate in mod normal produsele de acelasi tip;
d) fiind de acelasi tip, prezinta parametri de calitate si performante normale, la care consumatorul se poate astepta in mod rezonabil, date fiind natura produsului si declaratiile publice privind caracteristicile concrete ale acestuia, facute de vanzator, de producator sau de reprezentantul acestuia, in special prin publicitate sau prin inscriere pe eticheta produsului.
Art. 21
(1) La cererea consumatorului garantia va fi oferita in scris sau pe orice alt suport durabil, disponibil si accesibil acestuia.
(2) In cazul in care garantia nu respecta prevederile alin. (1) si ale art. 20, valabilitatea acesteia nu este afectata, consumatorul avand dreptul de a solicita vanzatorului indeplinirea conditiilor incluse in declaratiile referitoare la garantie.
Declaratiile privitoare la garantie in cazul dvs. sunt cele de pe site, respectiv 2 ani daca e produs nou sau un an daca este produs resigilat.
Eu nu l-as trimite inapoi pentru ca nu va vor returna banii defect fiind, pierdeti timp. As mai trimite un e-mail in care le-as scrie asa:
- lipsa certificatului de garantie nu are relevanta pentru ca ei sunt obligati sa o ofere la vanzarea produselor conform art. 5 si art. 21 din Legea 443/2003 actualizata
- daca nu vi-l trimit rapid ca sa il duceti in service le faceti reclamatie la ANPC.
Puteti cere inlocuirea insa nu sunt obligati sa o faca decat daca service-ul va da negatie de reparare.
Model de intocmire a unei reclamatii (va vor fi de folos e-mailurile trimise si faptul ca nu v-au raspuns, daca va hotarati sa o faceti):
www.avocatnet.ro/content/for...