avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 425 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul familiei sau probleme ... Pensie alimentara pe perioada studiilor
Discuție deschisă în Dreptul familiei sau probleme juridice de familie

Pensie alimentara pe perioada studiilor

In prezent sunt student si beneficiez de pensie de intretinere. Daca decid sa inghet anul (acum) si sa ma reprofilez in luna iulie, voi mai avea dreptul la pensie alimentara pana la inceperea noului an universitar? Am inteles ca parintele are aceasta obligatie pana implinesc varsta de 25 de ani daca sunt student, insa ce influenta va avea faptul ca eu incep o a doua facultate (fara sa o fi terminat pe prima)?
Cel mai recent răspuns: Adriana Stanica , Consilier juridic 16:48, 1 Mai 2013
Puteti beneficia de pensie de intretinere pentru continuarea studiilor,pana la finalizarea acestora, dar fara a depasi varsta de 26 de ani.
Prin urmare, singura conditie ceruta de lege pentru a beneficia de dreptul la pensie de intretinere in conditiile in care ati devenit major este calitatea de student.
Puteti sa beneficiati de aceasta pensie pana la inceperea noului an universitar daca aveti intelegere din partea parintelui care v-0 datoreaza, in caz contrar, are tot dreptul sa v-o sisteze,aceasta obligatie de intretinere nemaifiind datorata,intrucat nu mai intruniti conditiile cerute de lege.
Nicio influenta.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Pensie de intretinere jenip1 jenip1 un tanar de 22 ani, urmeaza sa sustina examenul de licenta in iulie 2016, la terminarea a 4 ani de studii superioare. 1. pana in ce luna trebuie tatal sa ii ... (vezi toată discuția)
Pensie de intretinere student- finalizare studii ContSters359971 ContSters359971 Buna ziua. As avea o intrebare legata de pensia alimentara: daca termin anul acesta facultatea pana cand mai exact trebuie sa primesc pensie? pana in ziua cand ... (vezi toată discuția)