Acum jumatate de an am avut o problema cu una din companiile de telefonie mobila. Aceasta mi-a oferit un serviciu prin intermediul telefonului pe care l-am acceptat. Dupa ce mi-a fost livrat, am observat ca nu era exact ceea ce mi-au propus la telefon. Ei au negat faptul ca m-au pacalit si le-am cerut inregistarea telefonica avuta de mine cu operatorul. Mi-au spus ca este proprietatea companiei iar eu nu am dreptul la ea. (problema am rezolvat-o prin returnarea produsului in termen de 10 zile). Recent, am aflat, de la un fost angajat al companiei, ca ceea ce faceau ei era rea-vointa: la telefon ofereau un serviciu, clientul primea coletul cu produsul si serviciul (internet prin stick) pentru care semna un contract (abonament pe 2 ani, despre care el nu stia) iar in momentul in care suna compania, primeau ca raspuns: "ati semnat contractul, nu aveti ce sa mai faceti", fara sa mentioneze de retrunare.
De atunci am decis sa imi inregistrez toate convorbirile telefonice. Urmeaza sa discut cu compania referitor la un nou abonament si evident voi inregistra convorbirea pentru a stii sigur de discutia avuta. In cazul in care ei vor mai incerca sa ma pacaleasca, cu ce ma ajuta acea inregistarea telefonica? Este legala inregistarea facuta de mine?
In momentul in care incepeti discutia cu operatorul procedati la fel ca ei: anuntati-l ca inregistrati convorbirea si spuneti-i si in ce scop. Nu are avea de ce sa se opuna si fiind obtinuta cu acordul lui poate fi folosita in cazul unei reclamatii la ANPC.
Orice reclamatie trebuie insotita de dovada incercarii de rezolvare pe cale amiabila - daca ati avea surprize neplacute ar trebui sa aveti initial o discutie cu compania in care sa le cereti respectarea conditiilor cu care ati fost de acord la telefon sau modificarea contractului in functie de discutia avuta.
Daca le-ati spune ca ati inregistrat convorbirea cu operatorul este foarte posibil sa nu mai fie nevoie de interventia ANPC :)