Buna ziua! Am si eu cateva intrebari referitoare la alcatuirea corecta a dosarului pentru indemnizatia de crestere copil. Urmeaza sa nasc in luna august a acestui an si eu o sa cer CIC pentru de 12 luni.
1. Sunt angajata de 2 ani la o institutie, deci am cumulat venituri salariale in ultimele 12 luni. Fara probleme voi obtine actele necesare de la angajator.
Din 2009 am deschis un PFA pe traduceri la care am obtinut venituri in 2009 si 2010. In 2011 si 2012 am avut venituri 0. Cu toate acestea am platit impozitul pentru veniturile estimate de cei de la ANAF. Mai putin impozitul pe anul acesta.
Am inceput procedurile pentru radierea acestui PFA, avand in vedere ca nu mai am activitate de 2 ani si jumatate. Am intrebat autoritatile locale daca e de ajuns certificatul de radiere obtinut de la Registrul Comertului si mi-au spus ca da, dar as dori sa stiu daca ar trebui sa mai solicit si o alta adeverinta de la Finante in acest sens, sau care este parerea dumneavoastra cu privire la situatia mea.
2. Printre actele necesare se mentioneaza: "certificate de atestare fiscala de la Directia economica din care sa rezulte achitarea obligatiilor legale fata de bugetul local pentru bunurile detinute in proprietate in anul anterior solicitarii (sot si sotie);"
Eu am adresa in orasul Buzau, unde si detin un imobil. Am platit impozitul, am aflat deja cum se obtine certificatul de la Primaria Buzau. Dar mai detin un imobil si in comuna Tisau, jud. Buzau. Intrebarea este daca trebuie sa merg si la Primaria Tisau pentru a obtine un certificat de atestare fiscala?
Pe de alta parte, sotul meu are adresa in Jud. Prahova. Trebuie sa obtina si el un astfel de certificat de atestare fiscala de la Primaria Comunei unde are domiciliul? Intreb pentru ca in paranteza sunt mentionati atat sotia cat si sotul.
1. Din Normele de aplicare a OUG 111/2010 privind concediul si indemnizatia lunara pentru cresterea copiilor:
Art. 38.1
...
(4) Beneficiarii de indemnizatie sau stimulent de insertie care au in proprietate bunuri aflate in alta unitate/subdiviziune administrativ-teritoriala decat cea in care s-au stabilit drepturile au obligatia ca, pana la data de 20 ianuarie a fiecarui an, sa prezinte la autoritatea publica locala unde s-a stabilit dreptul copia certificatului de atestare fiscala eliberat de organul fiscal competent al autoritatii administratiei publice locale in a carei raza teritoriala se afla bunurile impozabile sau taxabile, prin care se face dovada achitarii obligatiilor legale catre bugetele locale pentru anul anterior.
2. Deci trebuie sa aveti la dosar copiile certificatelor de atestare fiscala eliberate de organul fiscal competent al autoritatii administratiei publice locale in a carei raza teritoriala se afla bunurile impozabile sau taxabile ale dvs. si ale sotului dvs.
Stimulent crestere copil
vmire
mi-a fost retinut stimulentul pt cresterea copilului din cauza restantei impozitului..am fost anuntata de la astistenta sociala ca dupa plata impozitului banii ... (vezi toată discuția)