avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 767 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general pot face contract de inchiriere ?
Discuție deschisă în Contabilitate în general

pot face contract de inchiriere ?

daca vreau sa-i dau altei societati o cladire in administrare, eu ii refacturez utilitatile iar in schimbul chiriei se obliga sa renoveze cladirea, pot face contract de inchiriere, trebuie sa mentionez in contract ca va face renovari pentru o anumita valoare a chiriei
si inca ceva trebuie sa-i emit vre-o factura, trebuie sa anunt administratia financiara pt. contractul respectiv?
va cer ajutorul deoarece sunt mai noua in meserie si nu vreau sa gresesc
multumesc anticipat
Cel mai recent răspuns: Smart Contab Expert S.R.L. , Contabil 00:33, 11 Martie 2009
puteti inchiria iar in contract sa treceti clauzele pe care le stabiliti de comun acord.
In legatura cu utilitatile nu cred ca dvs. puteti refactura , eventual chiriasul sa incheie contract pe societate.
Conform art. 141, alin. (2), lit. e) din Legea 571/2003 privind Codul fiscal, operaţiunile de arendare, concesionare, închiriere şi leasing de bunuri imobile sunt scutite de taxa pe valoarea adăugată fără drept de deducere, cu următoarele excepţii:

1. operaţiunile de cazare care sunt efectuate în cadrul sectorului hotelier sau al sectoarelor cu funcţie similară, inclusiv închirierea terenurilor amenajate pentru camping;

2. închirierea de spaţii sau locaţii pentru parcarea autovehiculelor;

3. închirierea utilajelor şi a maşinilor fixate definitiv în bunuri imobile;

4. închirierea seifurilor.

Orice persoană impozabilă poate opta pentru taxarea operaţiunilor de arendare, concesionare, închiriere sau leasing de bunuri imobile, în ceea ce priveşte un bun imobil sau o parte a acestuia.

Opţiunea se va notifica organelor fiscale competente şi se va exercita de la data înscrisă în notificare. O copie de pe notificare va fi transmisă clientului. Depunerea cu întârziere a notificării nu va anula dreptul persoanei impozabile de a aplica regimul de taxare. În situaţia în care opţiunea se exercită numai pentru o parte din bunul imobil, această parte din bunul imobil care se intenţionează a fi utilizat pentru operaţiuni taxabile se va comunica în notificarea transmisă organului fiscal. Pentru bunurile imobile sau părţile din bunurile imobile pentru care au fost încheiate contracte de leasing înainte de data aderării şi care se derulează şi după data aderării, notificarea se va depune în termen de 90 de zile de la data aderării, în situaţia în care proprietarul bunului doreşte să continue regimul de taxare pentru operaţiunea de leasing cu bunuri imobile.

Persoana impozabilă neînregistrată în scopuri de TVA, va solicita înregistrarea, dacă optează pentru taxare şi concomitent va depune şi notificarea privind opţiunea de taxare a operaţiunilor prevăzute la art. 141 alin. (2) lit. e) din Codul fiscal. Opţiunea de înregistrare în scopuri de taxă nu ţine loc de opţiune de taxare a operaţiunilor de arendare, concesionare, închiriere sau leasing de bunuri imobile.

Persoana impozabilă care a optat pentru regimul de taxare poate aplica regimul de scutire de taxă, de la data înscrisă în notificarea privind anularea opţiunii de taxare a operaţiunilor prevăzute la art. 141 alin. (2) lit. e) din Codul fiscal .
Contractul il faceti intre societati, in el stipulati toate clauzele privind renovarea,modul de plata, penalitatile, rezilierea etc.

Se emite factura lunar
Utilitatle e mai bine sa le includeti in pretul chiriei, altfel pot fi probleme la refacturarea lor
societatea respectiva nu vrea contract de inchiriere, nu inteleg de ce, vrea refacturarea utilitatilor de fapt nu vrea sa plateasca nimic in plus fata de utilitati iar ca si chirie sa renoveze cladirea, unde pot citi ca nu am voie sa refacturez pentru a justifica directorului gen. ca nu am voie sa refacturez
Norme metodologice:
22. (1..........................................
(2) Sumele achitate de furnizor/prestator în contul clientului se decontează acestuia pe baza unei facturi fiscale pe care se înscrie menţiunea "factură de decontare - pentru plăţi în numele clientului", însoţită de copii de pe facturile achitate în numele clientului. În factura fiscală de decontare se evidenţiază facturile fiscale sau alte documente legal aprobate care au fost achitate, baza de impozitare şi taxa pe valoarea adăugată aferentă. Furnizorul/prestatorul nu exercită dreptul de deducere pentru sumele achitate în numele clientului şi nu colectează taxa pe valoarea adăugată din factura fiscală de decontare. De asemenea, nu înregistrează aceste sume în conturile de cheltuieli, respectiv de venituri, sumele respective contabilizându-se prin contul 462 "Creditori diverşi", inclusiv taxa pe valoarea adăugată. Clientul are dreptul de deducere a taxei pe valoarea adăugată înscrise în factura fiscală de decontare, însoţită de copiile de pe documentele fiscale în baza cărora a fost întocmită.
Insa astea sunt valabile pentru cei care au ca obiect de activitate inchirierile si alte asemenea.
[ link extern ]
Ultima modificare: Miercuri, 4 Martie 2009
Smart Contab Expert S.R.L., Contabil
LA MULTI ANI SI O PRIMAVARA FRUMOSA!
multumesc pt. ajutor , atunci cum ati face in locul meu, un sfat va rog, sunt ucenica in meserie.

Alte discuții în legătură

Notificare tva florentyna florentyna Se poate anula o notificare depusa la finante pentru taxarea operatiunilor prevazute l art141lit f????????? Stiu ca exista pentru lit e dar pentru livrari de ... (vezi toată discuția)
Tva chirie mire9 mire9 Buna seara . As dori daca se poate sa ma lamuriti intr-o problema. Firma mea a subinchiriat un spatiu de la o societate comerciala . Este corect sa mi se ... (vezi toată discuția)
Compensare dividende cu un imobil (teren) Lulica Lulica Buna ziua As dori sa ma sfatuiti in urmatoarea problema: in 2007 am cumparat un teren pe societate. Societatea are 2 asociati care au de ridicat dividende din ... (vezi toată discuția)