avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 795 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Probleme cu furnizorul de servicii cablu si internet
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Probleme cu furnizorul de servicii cablu si internet

In luna martie a acestui an am fost contactat de catre un reprezentant al unei firme care mi-a propus o oferta de furnizare a serviciilor de cablu si internet.
Dupa cateva discutii am acceptat oferta acestuia, telefonic, in conditiile in care imi oferea 3 luni de seriviciu gratuit. In urma acordului telefonic s-a prezentat in locatie un reprezentant care a instalat serviciile.
Au fost cateva neconcordante mici, fata de conversatia cu reprezentantul vanzari dar am trecut cu vederea.
Dupa cateva saptamani am primit o factura in valoare de 53 de lei si am contactat imediat furnizorul. Mi s-a spus ca este o eroare si ca au vazut ca exista o promotie; factura urma a fi anulata si mi s-a promis ca se va emite una noua incepand cu luna iunie. Dupa inca doua saptamani am primit un SMS care ameninta cu sistarea serviciului cu neplata si am contactat din nou furnizorul si am primit asigurari ca este o eroare care va fi remediata. Intre timp a sosit o alta factura in valoare de 30 de lei si astazi serviciul mi s-a sistat pentru neplata. Am contactat din nou furnizorul si dupa ce am discutat cu trei persoane, ultima mi-a explicat ca este vorba de o chirie la aparate care nu reintra in oferta respectiva, conform contractui.
Mentionez ca nu am semnat nici un contract si ca am fost deacord telefonic dupa ce am fost asigurat ca in primele trei luni nu o sa platesc nimic. Acum dupa sistarea serviciului reprezentanta companiei imi propunea sa imi trimita o copie ai unui contract pe care ar trebui sa il respect in conditiile in care nu l-am vazut niciodata si nu aveam cum sa fiu deacord cu eventuali termeni si conditii specificate in cadrul acestuia.
Consider ca sunt victima unui abuz si ca nu am vreo obligatie contractuala fata de ei atata timp cat nu am vazut vreodata un contract sau acord scris.
Am dat acordul verbal pentru instalare dar in anumite conditii care nu au fost respectate.
Multumesc anticipat pentru raspuns si va doresc o zi buna!!

Cel mai recent răspuns: realmaco2001 , utilizator 10:03, 24 Mai 2013
In cazul dvs. trebuie sa existe un contract scris pe care ar fi trebuit sa-l semnati la momentul instalarii serviciilor respective, dupa etapa discutiilor/negocierilor telefonice. Ca sa rezolvati problema, v-asi sugera sa cereti in scris o copie a contractului incheiat sau care ar fi trebuit incheiat, ori care sustin acestia ca-l au si sa-l analizati. Uitativa in primul rand pe ce apare semnatura dvs. si pe ce nu iar apoi cititi atent clauzele contractului. Daca nu exista un contract ei nu au cum sa va oblige sa faceti ceva. La OPC nu prea aveti de ce sa mergeti pentru ca nu aveti un contract (daca chiar nu exista). Ati putea eventual sa va adresati la OPC in calitate de consumator doar daca doriti sa sustineti ca ar fi trebuit sa existe un contract dar nu exista si doriti sa reclamati acest lucru precum si facturuile emise care nu sunt conforme cu oferta. Mai puteti eventual sa cautati un alt furnizor si sa nu-i mai bagati in seama pe actualii, i lasati in treaba lor. :) Si acordul dat prin telefon este suficient pentru incheierea valabila a unui contract consensual, insa in cazul de fata acest contract trebuie sa fie in forma scrisa, cu clauze exprese care sunt foarte usor de inteles de catre consumator.
Ultima modificare: Miercuri, 22 Mai 2013
LuchianSeb, utilizator
Cand s-a prezentat la dumneavoastra reprezentantul , dupa instalarea echipamentelor sigur v-a pus sa semnati un document. Acel document era de fapt contractul de inchiriere al echipamentului.
Cand ei va comunica ca aveti un contract semnat, nu se refera la contractul incheiat prin telefon ( prin telefon v-a cerut acordul sa se prezinte la dumneavoastra acasa), ci la contractul de inchiriere echipament, in care este specificata sigur si perioada de furnizare servicii.
Am vorbit doar la telefon si cand s-au prezentat la domiciliu nimeni nu a semnat nimic. Am lasat un prieten acasa sa ii astepte. NU am vazut nici un contract si nicidecum nu am semnat ceva in orice forma. Singurul acord a fost cel telefonic, in cadrul caruia am acceptat oferta. Nu vreau sa fiu rau platnic dar in acest caz refuz sa achit pentru ca nu mi se pare normal. Doamna de la relatii cu clientii imi spunea ca daca vreau pot sa cer o copie a contractului dar cum as putea sa respect un contract pe care nu l-am vazut niciodata?
Daca nu erati acasa si era un prieten, poate ca a semnat acesta. Si eu am facut asa de cateva ori, astfel ca nu eram acasa cand au venit sa instaleze si a semnat persoana care era in casa la acel moment. Cel mai bine este sa cereti contractul de care zic ei si sa vedeti despre ce este vorba si cine l-a semnat. Daca acel contract nu are o semnatura a clientului sau are o semnatura care nu este a acestuia ori a unei persoane imputernicite de catre dvs. in vre-un fel, acel contract nu sunteti obligat sa-l respectati.
persoana nu a semnat nimic, am certitudinea pentru ca este genul de persoana in care poti sa ai toata increderea cand afirma ceva. nu o sa le platesc nimic si o sa merg sa le predau echipamentele, dar oare nu o sa ma inregistreze ca rau platnic pe undeva? eventual sa ma trezesc cu penalitati? sau chiar daca asta se intampla actiunile ar fi invalide pe motiv ca nu am semnat nici un contract?

Alte discuții în legătură

Probleme de reziliere contract vodafone Champ Champ Buna, Povestea: Sunt client fidel Vodafone(Conex) din 2003, de asemenea si sotia mea are abonament Vodafone. In 22 mai anul curent am primit telefon de ... (vezi toată discuția)
In situatia de a plati servicii de care nu am beneficiat plaura plaura Eram clientul unei companii care presteaza servicii de telefonie si internet.De mai bine de 13 ani,aveam contract doar pt serviciul de telefonie, de vreo 8 ani ... (vezi toată discuția)