avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 545 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Am solicitat telefonic servicii de internet, mi-au ...
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Am solicitat telefonic servicii de internet, mi-au fost instalate dar nu mi s-a trimis niciun contract, prin urmare nu am știut care sunt modalitățile de plată. Acum sunt amenințat cu executarea silită, au temei legal în absența unui contract?

Buna seara! Va rog sa ma sfatuiti cum sa procedez in urmatoarea situatie. Pe data 04.07.2017 am solicitat telefonic unei societăți un serviciu de internet la o adresa situata in provincie mai precis la soacra mea. Am trimis online o scanate de pe C.I. si la scurt timp a sosit un tehnician care a efectuat toata cablarea. Totul bine, au dat drumul la semnal dar pana si astazi nu mi-a fost prezentat un contrat pe care sa-l citesc si semnez. Am tot asteptat sa vina cu contractul, am primit mesaje pe telefon ca am de plata dar nu am vazut cum pot plati atata timp cand eu nu am luat la cunostinta cu termenii si conditiile contractuale. Dupa circa 5-6 luni au intrerupt semnalul. In ultima vreme am primit mnai multe mesaje, prin faptul ca daca nu platesc voi fi executat silit. Le-am trimis mai multe mail-uri explicandu-le ca inca nu am semnat un cotract cu ei si faptul ca i-am contactat a fost doar o cerere de serviciu.Mi-au spus, ca daca eu le-am dat o copie de pe C.I.inseamna ca am luat la cunostinta cu termenii contractuali. Este aberanta explicatia lor dupa parerea mea, tot primesc in continuare mesja pe telefon ca am de plata+penalizari si ca situatia mea au trimis-o la departamentul juridic. Acum eu intreb, chiar ma poate obliga o societate sa le platesc cand eu nu am semnat un contract cu ei? Precizez ca la adresa respectiva nu a sosit o factura, ci am primit asa cum va spuneam niste mesaje telefonice de plata. Ma deranjeaza toata aceasta conjunctura, de aceea am apelat la ajutorul d-voastra pentru a rezolva aceasta problema. Multumesc!
Ultima modificare: Marți, 5 Martie 2019
Manuela Rășină, administrator
Buna ziua,

Ati platit serviciul de cablare? nu este normal si nici legale sa fiti obligat sa platiti ceva cat timp nu aveti un contract cu firma prestatoare de servicii.
Bună ziua. Nu am dat nici un ban acestei companii. Nu înțeleg cum mă pot executa silit, este legal ce fac ei având în vedere ca nu am un contract cu ei? Cum ma pot persecuta cu astfel de mesaje!? Ce se poate întâmpla "executat silit"!?
Ultima modificare: Luni, 4 Martie 2019
Mateivs, utilizator
6 din 9 utilizatori consideră
acest răspuns util
dar dvs de ce nu v-ati sesizat cand ati vazut ca beneficiati de un serviciu pentru care nu ati incheiat un contract? opinia mea e ca indiferent ca ati semnat sau nu, sunteti buni de plata. Faptul ca ati solicitat instalarea serviciilor este probabil inregistrat ( in general aceste companii inregistreaza toate convorbirile telefonice). Asta si copia de pe buletin pe care le-ati transmis-o tot dovezi sunt. De asemenea, sunt sigura ca v-au comunicat inclusiv pretul serviciilor, si l-ati acceptat! Legal si moral este sa platiti
Daca sunt cei de la Telekom ei asa fac.. este o practica comerciala sa nu va trimita contractul ca sa nu stiti drepturile dumneavoastra, inclusiv faptul ca aveti o perioada in care il puteti anula. Cereti sa vi se arate contractul cat mai repede. Este un caz bun pentru protectia consumatorului.
Ultima modificare: Marți, 5 Martie 2019
mvali, utilizator
Buna ziua,

Ceea ce ati incheiat cu cealalta parte este un contract la distanta, prin mijloace electronice. Prin urmare, daca dansii v-au prezentat oferta si dvs ati fost de acord, e necesar sa platiti acele sume de bani agreate, daca au respectat contractul si au livrat ce s-a mentionat in discutia telefonica. Dar strict ce v-au prezentat si ati agreat, nimic mai mult! De asemenea au obligatia de a va pune la dispozitie contractul la distanta agreat, respectiv conversatia telefonica. Daca refuza si mentioneaza "este document intern", informati operatorul ca ii obliga legea 365/2002 privind comertul electronic, care la CAPITOLUL III "Contractele încheiate prin mijloace electronice", Art 8 pct 4 solicita: "Clauzele și condițiile generale ale contractului propus trebuie puse la dispoziție destinatarului într-un mod care să îi permită acestuia să le stocheze și să le reproducă", legiuitorul obligand astfel furnizorul sa puna la dispozitie consumatorului toate clauzele, intre care, in mod evident, trebuie sa fie disponibile pentru a fi stocate si reproduse si obligatile de plata, tipul si frecventa de furnizare a serviciilor agreate intre parti.

Dupa cum am mentionat, obligatia dansilor era sa va transmita in perioada de timp mentionata in conversatia electronica contractul pe hartie, precum ati solicitat. Netrimiterea contractului este o incalcare a contractului incheiat "telefonic" si a legislatiei privind protectia consumatorului. Daca ati mentionat la telefon ca solicitati contractul imprimat care contine informatii despre serv. ce vor fi livrate, servicii ce nu au fost mentionate in conversatia telefonica, iar ac contract nu a fost trimis sau semnat, atunci dvs sunteti obligat sa platiti doar ceea ce ati agreat telefonic si atat.

Eu nu sunt nici executor si nici jurist, dar din modestea mea cultura juridica va pot spune legat de "executarea silita": e cale lunga, drum batut, e necesara actiunea in instanta, ei stau cativa ani, apoi deschid iar proces pt executare, platesc executorul si daca exista ceva venituri, bunuri pe numele titularului de contract (a dvs), pot recupera ceva - de ex. cam 30% din salariu, pana la stingerea datoriei. Daca nu, raman cu toate cheltuielile facute pt aceste demersuri si cu salutari de bine din partea consumatorului. Cu alte cuvinte, functie de veniturile si averea dvs personala, inregistrate oficial, "amenintarile" pot sau nu sa devina in cativa ani realitate. De cele mai multe ori, nu.

Pt avalansa de SMS-uri, puteti sa ii notificati ca le interziceti sa va foloseasca datele personale pt notificare in aceasta speta. Daca nu inceteaza, reclamatie la ANSPDCP. Ii va costa foarte mult amenda. Gasiti datele de contact pe site-ul autoritatii.

Pentru speta dvs, va sfatuiesc sa va adresati spre indrumare legislativa asociatiei de protectie a consumatorilor APC (link site: [ link extern ] /)
Apoi, daca vi s-au incalcat drepturile, cea mai buna solutie este sa va adresati autoritatii nationale pt protectia consumatorilor ANPC, cu o reclamatie. Pt autoritate gasiti online datele de contact.

Va doresc mult succes in demersul dvs!
Ultima modificare: Miercuri, 6 Martie 2019
Raluca Dudescu, Consultant managementul calitatii

Alte discuții în legătură

Cum pot incheia un contract prin email? gistra gistra Lucrez online si clientii mei sunt din afara UE. Din pacate niciunul dintre ei nu vrea sa se complice cu contractele mele (tiparire, semnare, scanare, ... (vezi toată discuția)
Reziliere contract telefonie+cablu tv+intenet inainte de termen dxdx349 dxdx349 Buna ziua! In 2010 mai, am incheiat cu [o firma] un contract de furnizare servicii internet,telefonie/tv pe o perioada de 2 ani. Acum as vrea sa il reziliez ... (vezi toată discuția)
Contract prestari servicii mihai_diana mihai_diana Buna ziua. As dori sa aflu daca trimit electronic un contract de prestari servicii si la noi ramane un exemplar semnat doar de firma noastra este in regula ... (vezi toată discuția)