Buna ziua,
Ceea ce ati incheiat cu cealalta parte este un contract la distanta, prin mijloace electronice. Prin urmare, daca dansii v-au prezentat oferta si dvs ati fost de acord, e necesar sa platiti acele sume de bani agreate, daca au respectat contractul si au livrat ce s-a mentionat in discutia telefonica. Dar strict ce v-au prezentat si ati agreat, nimic mai mult! De asemenea au obligatia de a va pune la dispozitie contractul la distanta agreat, respectiv conversatia telefonica. Daca refuza si mentioneaza "este document intern", informati operatorul ca ii obliga legea 365/2002 privind comertul electronic, care la CAPITOLUL III "Contractele încheiate prin mijloace electronice", Art 8 pct 4 solicita: "Clauzele și condițiile generale ale contractului propus trebuie puse la dispoziție destinatarului într-un mod care să îi permită acestuia să le stocheze și să le reproducă", legiuitorul obligand astfel furnizorul sa puna la dispozitie consumatorului toate clauzele, intre care, in mod evident, trebuie sa fie disponibile pentru a fi stocate si reproduse si obligatile de plata, tipul si frecventa de furnizare a serviciilor agreate intre parti.
Dupa cum am mentionat, obligatia dansilor era sa va transmita in perioada de timp mentionata in conversatia electronica contractul pe hartie, precum ati solicitat. Netrimiterea contractului este o incalcare a contractului incheiat "telefonic" si a legislatiei privind protectia consumatorului. Daca ati mentionat la telefon ca solicitati contractul imprimat care contine informatii despre serv. ce vor fi livrate, servicii ce nu au fost mentionate in conversatia telefonica, iar ac contract nu a fost trimis sau semnat, atunci dvs sunteti obligat sa platiti doar ceea ce ati agreat telefonic si atat.
Eu nu sunt nici executor si nici jurist, dar din modestea mea cultura juridica va pot spune legat de "executarea silita": e cale lunga, drum batut, e necesara actiunea in instanta, ei stau cativa ani, apoi deschid iar proces pt executare, platesc executorul si daca exista ceva venituri, bunuri pe numele titularului de contract (a dvs), pot recupera ceva - de ex. cam 30% din salariu, pana la stingerea datoriei. Daca nu, raman cu toate cheltuielile facute pt aceste demersuri si cu salutari de bine din partea consumatorului. Cu alte cuvinte, functie de veniturile si averea dvs personala, inregistrate oficial, "amenintarile" pot sau nu sa devina in cativa ani realitate. De cele mai multe ori, nu.
Pt avalansa de SMS-uri, puteti sa ii notificati ca le interziceti sa va foloseasca datele personale pt notificare in aceasta speta. Daca nu inceteaza, reclamatie la ANSPDCP. Ii va costa foarte mult amenda. Gasiti datele de contact pe site-ul autoritatii.
Pentru speta dvs, va sfatuiesc sa va adresati spre indrumare legislativa asociatiei de protectie a consumatorilor APC (link site:
[ link extern ] /)
Apoi, daca vi s-au incalcat drepturile, cea mai buna solutie este sa va adresati autoritatii nationale pt protectia consumatorilor ANPC, cu o reclamatie. Pt autoritate gasiti online datele de contact.
Va doresc mult succes in demersul dvs!