avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 800 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Asociatiile de proprietari declara la fisc ce fel de ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Asociatiile de proprietari declara la fisc ce fel de contabilitate organizeaza?

Administratia financiara trebuie informata de catre asociatia de proprietari daca tine evidenta contabila in partida simpla sau dubla?Daca se schimba sistemul trebuie sa anunte pe cineva?Daca au Registru Jurnal si Registru Inventar inregistrat la fisc se presupune ca tin contabilitate in partida simpla?La noi la asociatie mi s-a spus ca,de-a lungul timpului(din 2001 incepand) s-au folosit ambele metode de evidenta,dar nu se stie cand si cum...E suficient sa verific daca s-a depus raportarea anuala la primarie sau bilantul la fisc?
Deci las listele de intretinere asa cum sunt(inclusiv ultima luna),prost calculate si anexez PV in care explic diferentele pana la tabelul meu?Este in regula pt.judecatorie?
Nu.
La judecatorie trebuie sa se mearga cu suma corect calculata la ultima lista care sa corespunda cu tabelul de calcul al penalizarilor.
Aceasta scadere de suma o faceti inainte de listarea ultimei liste de intretinere, iar PV este pentru dv., in asociatie prin care se justifica scaderea sumei din restanta.

Listele din arhiva arata in dosar sumele la care se cere penalizarea, nu neaparat restantele acumulate in timp. Judecatorul nu face acolo calcule.
Am inteles,multumesc,as vrea sa mai stiu
1-in cazul in care pe lista sunt trecute sume nedatorate,ca de exemplu,onorarii avocat pt.reprezentarea in instanta(asociatia a pierdut deja un proces cu respectivul,nu stiu insa de ce),acele sume se pot storna?Si ce se intampla cu ele,se recupereaza acum de la tot blocul,chiar daca s-au platit acum 2 ani catre avocati?
2-faptul ca lista de plata nu e cf.ordin 1969/2007(ca si structura,coloane)poate duce la respingerea dosarului in instanta?ori faptul ca nu exista registrele(inclusiv cel cu penalitatile) cerute de lege poate fi invocat de avocatul restantierului pt.nerecunoasterea sumei de plata?ma gandesc ca o fi bun tabelul meu,dar nu e cerut de lege,in schimb ce e cerut de lege dpdv al evidentei contabile nu exista,deci e un motiv bun de lungire a procesului...
3-daca nu exista o decizie a comitetului executiv care sa precizeze ordinea de incasare a datoriei(de ex,intai cota,apoi penalizarea),se pot contesta penalizarile incasate,chiar daca s-a precizat pe chitanta cat sunt penalizari incasate,restul fiind cota?am situatii in care,daca nu se scadeau penalitatile,ci se trecea o suma mai mare incasata pt.cote,poate nici nu mai aveam restanta,ramaneau de plata doar penalitatile calculate pt.plati facute cu intarziere.
Mai completez cu 2 intrebari
4.avocatul asociatiei zice ca nu e nevoie sa mergem la mediere,ca e obligatoriu abia din 01.08.2013.Eu stiam ca e obligatoriu din 15.02.2013 si mai mult de atat,reclamantul primeste amenda de 100-1000 lei daca nu cheama paratul la mediere.Cum e?
Daca mergem la mediere si omul recunoaste suma de plata,cum se procedeaza?Isi ia angajamentul sa plateasca toata suma odata sau in transe,noi asteptam sa primim banii si daca nu,il dam in judecata?Nu e un mod de a trage de timp?E vreo sanctiune daca nu respecta angajamentul luat?
5.Unii proprietari au fost deja dati in judecata si s-au respins dosarele.Se poate introduce o noua actiune,pe aceleasi pretentii(aproape,la unii s-au incasat unele luni si s-au adaugat altele)?
Ultima modificare: Marți, 28 Mai 2013
Adriantot, moderator
carmenbn a scris:
1-in cazul in care pe lista sunt trecute sume nedatorate,ca de exemplu,onorarii avocat pt.reprezentarea in instanta(asociatia a pierdut deja un proces cu respectivul,nu stiu insa de ce),acele sume se pot storna?

Sumele pe lista de plata sunt si trebuie sa fie numai cele datorate si nu cele nedatorate. Daca omul nu datoreaza acea suma asociatie, de ce este trecuta pe lista? Au fost trecute pe lista pana la finalizarea procesului toate sumele datorate, calculate acelui restantier, inclusiv onorariul avocatului, dar dupa decizia definitiva si irevocabila a instantei, aceste sume trebuie scoase de pe lista de plata.
Daca a avut sume ca onorariu avocat si instanta a hotarat ca proprietarul sa nu plateasca aceste sume, ca si altele pierzand procesul asa cum spunet, cititi cu atentie hotararea, vedeti daca mai aveti vreo cale de atac... Daca nu mai aveti nici o cale de atac discutati in comitet, vedeti din ce cauza ati pierdut si, in functie de suma, de posibilitatile asociatie (existenta sau nu a fondurilor speciale, fondurilor din chirii, alte surse) decideti daca puteti suporta aceste cheltuieli din acestea, din buzunarul celor vinovati de slaba gestionare a asociatiei sau prin contributia tuturor proprietarilor. Dar, in afara cheltuielilor cu avocatul, daca ati pierdut procesul inseamna ca nu puteti recupera nici restantele si penalizarile solicitate in instanta. Presupun ca si acestea sunt o problema pentru asociatie greu de rezolvat.
Pentru a va lamuri cititi cu atentie hotararea instantei.
2-faptul ca lista de plata nu e cf.ordin 1969/2007(ca si structura,coloane)poate duce la respingerea dosarului in instanta?

Pai intocmiti listele de plata asa cum prevede legislatia si nu o sa mai aveti atatea cosmaruri. Daca tot le faceti, de ce sa nu le faceti conform legii, cine va impiedica? Nu este obligatoriu sa aveti in liste toate coloanele exact asa cum sunt in ordinul 1969 dar sa cuprinda toate rubricile necesare asociatiei dumneavoastra.
3-daca nu exista o decizie a comitetului executiv care sa precizeze ordinea de incasare a datoriei(de ex,intai cota,apoi penalizarea),se pot contesta penalizarile...

Restantierul poate contesta in instanta atat restantele cat si penalizarile calculate de asociatie si poate solicita o expertiza judiciara pe care o plateste. Faptul ca pe chitanta s-a specificat ce reprezinta suma este foarte bine si este o dovada ca restantierul a acceptat sumele afisate, a acceptat penalizarile calculate pentru ca daca nu le accepta nu platea nimic din ele.
4.avocatul asociatiei zice ca nu e nevoie sa mergem la mediere,ca e obligatoriu abia din 01.08.2013.

Eu va sugerez sa mergeti la mediere. Multi avocati sunt si mediatori. O mediere se poate face in doua saptamani. Avantajul este clar pentru asociatie indiferent de rezultatul medierii. Daca restantierul nu vrea sa medieze, aveti dovada in instanta ca ati incercat sa discutati, sa negociati.... Daca accepta medierea si incheiati un document la mediator prin care restantierul se angajeaza sa plateasca la anumite termene..., aveti dovada clara ca acesta a recunoscut sumele si nu le mai poate contesta, instanta respingand contestatia acestuia asupra sumelor stabilite la mediator. Iar acel contract incheiat la mediator intre asociatie si restantier se poate investi si apela la executorul judecatoresc pentru recuperarea debitelor.
5.Unii proprietari au fost deja dati in judecata si s-au respins dosarele.Se poate introduce o noua actiune,pe aceleasi pretentii(aproape,la unii s-au incasat unele luni si s-au adaugat altele)?

Depinde de la dosar la dosar.
Daca ati pierdut in prima instanta puteti face recurs daca mai sunteti in termen.
Daca ati pierdut intr-un dosar pe ordonanta, aveti dreptul sa deschideti alta actiune pe drept civil. Cititi cu atentie sentinta data de instanta.
Daca ati pierdut definitiv si irevocabil pentru o anumita perioada vi se va respinge o noua actiune pentru aceeasi perioada dar puteti sa va judecati pentru orice alta perioada de restante si penalizari fara sa includeti in cerere si perioada pentru care ati pierdut.
....................



Multumesc pt.raspunsurile extrem de explicite!
Revin la problema medierii.Avocatul nostru vrea sa "sarim" medierea(el nefiind mediator,),iar dumneavoastra imi dati de inteles ca putem "sari" avocatul!Avocatul nostru trimite ba o notificare,ba o somatie,pe urma mai taie o chitanta asociatiei...si uite asa trece vremea pe banii oamenilor!Inteleg ca drumul cel mai scurt si mult mai ieftin ar fi sa-i chemam pe restantieri la mediere si:
1.daca recunosc pretentiile noastre si vor sa plateasca,vor plati,daca nu,putem merge la executor sa-i executam silit fara sa mai mergem la judecatorie si,implicit,fara sa mai platim onorarii avocatilor,
2.daca nu recunosc pretentiile asociatiei,mergem la judecatorie,platim deci si avocatul si mediatorul.Aceasta cred ca e varianta pe care o prevede avocatul nostru si de aceea ne recomanda sa renuntam la mediere.Ramane de aflat daca sunt sanse mari sa platim amenda de 100-1000 lei daca nu facem mediere,pt.a avea un argument puternic in fata comitetului pt.a merge la mediere.Eu chiar cred ca varianta 1 e chiar realizabila,indiferent de ce zice avocatul nostru!
Imi cer scuze ca insist,vreau sa arat si comitetului "dialogul" nostru,poate ii conving sa scutim locatarii de niste cheltuieli inutile!

PS: sa nu creada cineva ca am o problema cu avocatii!Blocul in cauza are 420 apartamente si.tot timpul,in jur de 40-50 de restantieri.Lunar,se platesc sume importante pt.serviciile avocatilor si mi se pare total nedrept fata de proprietarii buni platnici(printre care se afla,inevitabil,pensionari,someri,oameni cu tot felul de probleme) sa suporte costuri inutile.
Ultima modificare: Miercuri, 29 Mai 2013
carmenbn, utilizator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Recuperare bani asociatie de proprietari silviu1975 silviu1975 Buna ziua, Situatia in asociatia noastra este (am consultat forumul pt acest caz): - reabilitare termica realizata de catre asociatie - cativa proprietari ... (vezi toată discuția)
Penalitati intirziere ainginer ainginer buna ziua poate sa-mi spuna si mie cineva cum se face calculul penalitatilor de intirziere la plata cotelor de intretinere Cu multumiri (vezi toată discuția)
Ce date se iau in calcul pe lista de plata a intretinerii? carmenbn carmenbn Lista de plata a lunii iulie se afiseaza pe 25.08,iar scadenta e la14.09. 1.Pana la ce data se iau in calcul incasarile,atunci cand se calculeaza lista lui ... (vezi toată discuția)