avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 492 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Majorare pret contract servicii turistice
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Majorare pret contract servicii turistice

Buna ziua. Am incheiat un contract de servicii turistice pentru care am platit un avans. Urma sa platesc intreaga suma pana la 15 iunie. Ieri, 24 mai, agentia m-a informat ca pretul pachetului de servicii turistice s-a majorat cu aprox 20% din cauza hotelului unde urma sa merg, care ar fi facut o greseala in ce priveste emiterea facturii initiale.
Eu am un contract cu pretul initial. Agentia nici nu sta la discutii. ma ameninta cu rezilierea contrcatului daca nu platesc mai mult. Ce fac? Imi iau banii si caut in alta parte? Nu am dreptul la nicio compensatie?
Cel mai recent răspuns: ContSters291855 , utilizator 10:50, 26 Mai 2013
Daca a gresit agentia e vinovata.
Restul depinde de cum va intelegeti...
Sansele dumneavoastra de castig depind de clauzele din contract. Daca au strecurat pe acolo ceva cu privire la conditiile de modificare a pretului, v-au pacalit.
Depinde de clauzele de reziliere.
Daca era o agentie care se respecta ori va plateau ei, ori va ofereau alta compensatie.
Nu prea merge cu clauze abuzive in astfel de ontracte.
Probabil ca a fost o greseala in contractul agentiei cu cel ce ofera cazarea.
Si nu turistul trebuie sa plateasca greseala...
Este vorba de un contracat standard de prestari servicii turistice.
Eu am fraza asta in contract::

2. Agentia poate sa modifice pretul contractului, în sensul majorarii sau micsorarii, dupa caz, numai daca modificarea are loc ca urmare a variatiilor costurilor de transport, ale redeventelor si ale taxelor aferente serviciilor de aterizare, debarcare/îmbarcare în porturi si aeroporturi si ale taxelor de turist ori ale cursurilor de schimb valutar aferente pachetului de servicii turistice contractat.

Dar agentia invoca prevederea urmatoare din contract tocmai ca posibilitate de modificare a pretului oricand are ea chef:

1. În cazul în care Agentia este nevoita sa modifice una dintre prevederile esentiale ale contractului, are obligatia sa informeze turistul cu cel putin 15 zile înainte de data plecarii.

Ambele puncte sunt luate de la capitolul IV. Drepturile si obligatiile Agentiei.

Ce parere aveti. E corect ce spune Agentia?

Tocmai am primit un soi de somatie pe email sa platesc bani in plus, ori imi reziliaza contractul!

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Contract de prestari servicii Mihaela_Sim Mihaela_Sim Buna ziua, Am incheiat un contract de servicii de calatorie( croaziera) si vroiam sa stiu daca pot anula contractul in baza noii situatii pricinuita de ... (vezi toată discuția)
Recuperare avans vacanta adela88 adela88 Buna ziua, Am o problema: in luna februarie am rezervat o vacanta printr-o mare agentie de turism romaneasca. Am platit 2000 de lei avans prin plata ... (vezi toată discuția)
Faliment agentie de turism bogdanmihaisavu bogdanmihaisavu Buna ziua, Am cumparat/achitat integral un pachet turistic pentru Martie 2018 printr-o agentie partenera Omnia Turism. In contract este specificat faptul ca ... (vezi toată discuția)