avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 280 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Recuperare avans vacanta
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Recuperare avans vacanta

Buna ziua,

Am o problema: in luna februarie am rezervat o vacanta printr-o mare agentie de turism romaneasca. Am platit 2000 de lei avans prin plata electronica direct din cont urmand ca restul de 3400 sa fie platiti pana in luna august. Mi-au trimis un contract si un bon de comanda si mi-au spus sa le semnez si sa le trimit inapoi. Eu nu am facut acest lucru nici pana in ziua de azi. Acum m-am hotarat ca nu mai vreau sa merg in aceasta vacanta dupa ce au aparut mai multe cheltuieli neprevazute pe parcursul acestei veri. Am cerut avansul inapoi si mi s-a comunicat ca nu se restituie. In baza a ce mi se poate opri avansul integral din moment ce noi nici nu avem un contract semnat ci doar cateva mailuri?
Cel mai recent răspuns: Gabby26 , utilizator 12:02, 28 Iunie 2016
In contractul trimis care sunt conditiile pentru restituirea avansului?

Chiar daca nu ati semnat contractul ati luat la cunoastinta despre conditiile contractuale.

Daca nu ati fi primit nicio instiintare pana la momentul in care v-ati decis sa nu mai mergeti in vacanta ati fi avut sorti de izbanda in conditiile in care ati fi notificat agentia anterior primirii contractului.

Pe de alta parte, pe site-ul agentiei de pe care ati facut rezervarea (probabil si plata electronica) sunt trecute conditiile contractuale in ceea ce priveste termenii de contractare, plata serviciilor, restituirea avansului, etc., etc.?

Din moment ce spuneti ca este vorba despre o mare agentie de turism eu sunt convins ca acesti termeni se regasesc pe site-ul agentiei, caz in care nu veti avea prea mari sanse de castig decat eventual a unui procent din avans daca ati ati informat ca renuntati cu un numar x de zile inainte de efectuarea platii finale sau a plecarii in vacanta.

Banuiesc ca inainte de plata prin card apare o casuta prin care confirmati daca sunteti de acord cu conditiile de plata si cele contractuale.

Exemplu de la o mare agentie de turism romaneasca in privinta informarii turistilor (contractul cu turistul)
[ link extern ]
Multumesc pentru raspuns. Nu stiu daca am voie sa dau numele agentiei dar voi incerca, este vorba despre Vola. Nu am vazut nimic in contract despre restituirea avansului dar este un paragraf care zice ca daca anulez cu mai mult de 60 de zile inainte ei opresc 30% din total. Deci se aplica chiar daca eu nu am semnat contractul si bonul de comanda?
[ link extern ]

Cand v-au trimis contractul v-au indicat si un termen limita in care sa restituiti contractul semnat sau doar v-au indicat sa il restituiti, eventual prin sintagma "in cel mai scurt timp"?

Pentru ca daca nu au indicat un termen limita puteti profita deoarece un contract reprezinta intelegerea intre parti si este valabil doar in conditiile in care este asumat prin semnatura de ambele parti.

Daca este un contract cadru nesemnat de agentie atunci nu are nicio valoare.
"Cel mai scurt timp" nu exista ca notiune in corespondenta contractuala.
Ultima modificare: Duminică, 26 Iunie 2016
cyan, moderator
Mailul in care mi s-au atasat documentele zice asa:



"Va multumim pentru efectuarea platii.

Atasat acestui mesaj gasiti urmatoarele documente:
- Bonul de comanda
- Contractul cu turistul
- Facturile fiscale

Restul documentelor de calatorie se vor emite si se vor trimite in momentul in care pachetul va fi achitat integral, conform termenului de plata inscris pe facturile fiscale.

Va rugam sa semnati bonul de comanda si contractul cu turistul si sa ne trimiteti o copie scanta la adresa vacante@volaro.

Atentie! Vanzarea pachetelor turistice de catre Vola.ro se supune termenilor si conditiilor prezentate in contractul cu turistul.

Va reamintesc conditiile de anulare si modificare.

Dupa primirea confirmarii de rezervare de la furnizorii de servicii nu sunt permise modificari de nume, perioada de calatorie sau de ruta."




adela88 a scris:

Va reamintesc conditiile de anulare si modificare.


Daca v-au fost reamintite, acestea au fost atasate la mail?
Sau este doar o "atentionare"?

Care sunt conditiile de anulare si modificare? Le-ati primit in forma scrisa sau doar verbala?

In mail nu este precizat termenul returnarii contractului semnat. Puteati sa il trimiteti si in momentul imbarcarii in avion sau autocar.

Contractul trimis era semnat de catre reprezentantul legal al agentiei?

Plata ati facut-o prin intermediul site-ului sau al unui link de plata?

In timpul efectuarii platii ati fost avertizata in vreun fel cu privire la "intelegerea conditiilor privind anularea rezervarii", casuta de dialog sau bifarea vreunei casute de confirmare pentru a trece mai departe?

In baza corespondentei cu agentia puteti adresa o sesizare ANPC.
Anterior contactarii ANPC trimiteti un mail agentiei si ii informati ca daca intr-un termen d e3 zile nu va restituie intregul avans veti sesiza ANPC intrucat nu au temei legal pentru retinerea acestuia, urmand ca ulterior sa ii actionati si in instanta.

[ link extern ] /

ANPC trebuie sa va transmita un raspuns in termen de 30 de zile, specificati in petitie ca ati incercat rezolvarea pe cale amiabila. Raspunsul il veti primi de la Comisariatul regional, acum depinde din ce zona sunteti. Daca nu sunteti multumita de raspunsul comisariatului trimiteti o alta petitie pe adresa office@anpc.ro si solicitati nr de inregistrare.

[ link extern ]

Alte discuții în legătură

Anulare rezervare smi092 smi092 Buna ziua. Am făcut o rezervare pentru o mini vacanta de 1 mai, 3 nopti, platind avansul. Date fiind ce se intampla in lume ( COVID19), am decis să o anulez. ... (vezi toată discuția)
Avans la cazare ancaapostol ancaapostol Am platit un avans in luna mai (persoana fizica) pentru cazare la mare de pe 18 august (pensiune - cont persoana juridica). Plata, am facut-o la cererea ... (vezi toată discuția)