avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 264 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Avans la cazare
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Avans la cazare

Am platit un avans in luna mai (persoana fizica) pentru cazare la mare de pe 18 august (pensiune - cont persoana juridica). Plata, am facut-o la cererea proprietarului pensiunii pe mail. In mail mi-a scris "avansul este nereturnabil. Doar in cazul unor suprapuneri cu aceeasi perioada se poate returna avansul sau o parte din avans". Cu o saptamana inainte de data de 18 august il anunt ca nu mai pot veni si ii cer sa-mi returneze avansul. Persoana refuza. Mentionez ca nu am semnat nici un contract sau intelegere scrisa. Ce trebuie sa fac sa-mi recuperez avansul? Multumesc!
Cel mai recent răspuns: ancaapostol , utilizator 13:11, 5 Septembrie 2014
Pai daca in email v-a scris ca avansul este nereturnabil, iar dvs ati acceptat si ati trimis banii, ce avans sa mai recuperati?


Mentionez ca nu am semnat nici un contract sau intelegere scrisa.

Pai emailul ce este, nu intelegere scrisa?
Emailul este o modalitate de comunicare, din punctul meu de vedere si nu intelegere scrisa. Cel mult daca imi facea o factura de avans in care mentiona ca avansul este nereturnabil. Dar mi-a trimis un email in care spune ca avansul e nereturnabil, fara conditii sau obligatii de ambele parti.
ancaapostol a scris:

Emailul este o modalitate de comunicare, din punctul meu de vedere si nu intelegere scrisa.

Dpdv al judecatorului este un acord de vointa, iar contractul la randul lui este expresia unui acord de vointa (ca este facut verbal, prin telefon, pe hartie igienica sau prin email, nu conteaza, decat atunci cand legea specifica clar daca acordul de vointa trebuie facut si in scris intr-o anumita forma ad validitatem sau la notar).


P.S. Asa daca ar fi cum spuneti dvs cum ca emailul nu reprezinta nimic, ar putea si ala care a primit banii sa spuna ca era de fapt o datorie catre el si nu avans, ca doar emailul e zero.
Problema este ca ati avut o intelegere cu el, pe care dvs. nu ati respectat-o. Nu-i asa?
Ultima modificare: Duminică, 10 August 2014
trandafir2, moderator
1. comunicarea verbala, in cazul de fata email, dpdv al judecatorului reprezinta un acord de vointa - fara conditii sau obligatii?
2. este societate comerciala; dpdv legal activitatea lui se supune legii contabilitatii, codului fiscal etc; pentru avans trebuia sa-mi emita factura (factura care trebuia sa fie emisa pe baza unui contract); societatile comerciale nu pot inregistra venituri verbal, prin telefon, pe hartie igienica, pe email, pe un acord de vointa;
3. nu are cum sa spuna ca e o datorie intrucat: am specificat pe ordinul de plata bancar: plata avans, perioada; ar trebui sa aiba in contabilitatea sa inregistrata acea datorie pe baza unui document justificativ care nu exista;
4. intelegerea mea era virarea unui avans pentru prestarea unui serviciu; serviciu care nu se va mai finaliza si I-am comunicat acest lucru.
1) Ba da, sigur, exista drepturi si obligatii care reies din acordul de vointa sau din cutumele profesionale in astfel de situatii, daca nu reies din acordul partilor. In cazul de fata, avansul este o practica cutumiara.

2) Amestecati mere cu pere, faptul ca dvs. reclamati restituirea unui avans, nu are legatura cu alte aspecte ale activitatii respectivului, gen daca isi tine corect contabilitatea sau daca in fata sediului lui asigura conform planului de urbanism locuri de parcare pentru vizitatori, de exemplu. Cauzele in instanta se judeca punctual, nu ca la piata.

3) Bine. Eu v-am dat un exemplu didactic, ca sa intelegeti fenomenul.
(Insa, daca tot vorbim ipotetic: Aveati sa ii dati o datorie, ii virati banii prin banca, insa de rea credinta, treceti pe OP, avans servicii turistice. De asta ce spuneti? Aici excedem cadrul discutiei, cu siguranta.)

4) Corect, aveti dreptate, insa in astfel de cazuri (in serviciile turistice, dar si in alte domenii de activitate) riscul asumat de cumparator /beneficiar este suportat fireste tot de el.

Trebuie sa intelegeti ca ati stiut ca avansul este nereturnabil atunci cand ati dat banii. Acum nu mai puteti cere banii inapoi.

P.S. Incercati la un avocat sa vedeti ce va spune, oricum pentru un litigiu trebuie sa apelati la unul si apoi sa ne spuneti si noua daca ati castigat.

Alte discuții în legătură

Recuperare avans vacanta adela88 adela88 Buna ziua, Am o problema: in luna februarie am rezervat o vacanta printr-o mare agentie de turism romaneasca. Am platit 2000 de lei avans prin plata ... (vezi toată discuția)
Recuperare sume platite agentiei de turism fara a beneficia de serviciile contractate enesabin enesabin Rezumat situatie: - cumparat sejur (cazare+demipensiune+transport); - agentia de turism a intocmit 2 contracte(unul pentru cazare/demipensiune, altul pentru ... (vezi toată discuția)
Indrumare pentru o sesizare Laura2285 Laura2285 Buna ziua, In luna octombrie am platit integral o excursie 2 persoane la Praga in valoare de 1355 lei, unei agentii din bucuresti. Am primit documentele ... (vezi toată discuția)