avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 947 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Avans la cazare
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Avans la cazare

Am platit un avans in luna mai (persoana fizica) pentru cazare la mare de pe 18 august (pensiune - cont persoana juridica). Plata, am facut-o la cererea proprietarului pensiunii pe mail. In mail mi-a scris "avansul este nereturnabil. Doar in cazul unor suprapuneri cu aceeasi perioada se poate returna avansul sau o parte din avans". Cu o saptamana inainte de data de 18 august il anunt ca nu mai pot veni si ii cer sa-mi returneze avansul. Persoana refuza. Mentionez ca nu am semnat nici un contract sau intelegere scrisa. Ce trebuie sa fac sa-mi recuperez avansul? Multumesc!
Cel mai recent răspuns: ancaapostol , utilizator 13:11, 5 Septembrie 2014
Clauza lor este incompleta insa nu e ilegala, despre asta vorbim. Daca ii reclamati e foarte posibil sa fie obligati sa isi reformuleze conditiile si poate chiar sanctionati pentru acel ''nereturnabil'' fara precizarea termenului insa nu sunt sigura ca i-ar si pune sa va restituie avansul. Totusi o saptamana nu e un termen absurd pentru a pretinde despagubiri.
Acum sigur ca depinde si de suma pe care ati trimis-o, ca daca e de exemplu 25 - 50% din valoarea totala a vacantei mi se pare exagerat. De regula la pensiuni se cer avansuri simbolice, gen 100 de lei.

Ce am scris este o opinie, luati-o ca atare. Faceti reclamatie la ANPC, atasati e-mailurile pe care le-ati schimbat cu ei si vedeti ce va spun. Aveti aici un ghid de intocmire:
www.avocatnet.ro/content/for...
Clauza deci este incompleta.
Eu nu doresc sa reclam pe nimeni; muncesc si imi castig banii in Romania si stiu cat "costa" o relcamtie, dar mai ales cand este si fondata. Eu nu doresc decat sa-mi recuperez avansul care l-am dat cu cele mai bune intentii. Repet am mai dat avansuri, dar am semnat contract, cu clauze clare de rambusare sau de neramambursare a avansului, mi s-au dat vouchere si mi s-a emis factura de avans. Vorbesc despre caz concret, cand se apropia termenul de returnare integrala a avansului si eu tocmai primisem informatia de la medicul ginecolog ca am sanse foarte mari sa pierd sarcina si deci nu se mai punea problema plecarii in concediu. Din pacate pentru mine, am pierdut pana la urma sarcina, dar a existat si o mica parte buna si anume ca m-am putut recupera medical pana la data plecarii in concediu.
De asemenea am facut rezervari la pensiuni fara avans pe care le-am onorat cu exceptia a 2 cazuri comunicate de indata ce nu am mai putut pleca. Nu mi-a cerut nimeni nici o despagubire, ci doar mi-au multumit ca i-am anuntat.
Poate nu e absurd nici un termen, atata timp cat e precizat clar, in scris si cunoscut de ambele parti.
Suma data ca avans este de 24% si e cu mult mai mult de 100 ron.
Ce ati scris dvs desigur ca am luat-o ca o opine si va multumesc si dvs pentru asta.
In afara de vreo 10 minute nu costa nimic sa faceti o reclamatie.
24% e un procent care poate fi considerat mare. Asta, alaturi de sublinierea faptului ca retinerea avansului (deci o penalizare) nu este detaliata in functie de perioada poate va aduce macar partial satisfactie - adica returnarea unei mari parti din avans. Zic si eu, nu stiu cum ar aplica legislatia inspectorul ANPC. Poate s-ar margini sa ii sanctioneze.

N-ar fi rau sa le mai scrieti celor de la pensiune inca un e-mail in care sa le spuneti ca intentionati sa:
- sesizati Ministerului Turismului faptul ca modul in care ei aplica penalizarile contravine Cap. V. Renunţări, penalizări, despăgubiri Ordinul ministrului turismului nr. 69/2003 (cel pe care l-ati pus dvs.)
- reclamati la ANPC acelasi lucru, in scopul recuperarii avansului.
Poate o dati la pace, cum se spune :) Fara un pic de presiune nu faceti nimic. Nu e santaj, nu e amenintare, e dreptul dvs. sa va adresati institutiilor statului. Plus ca sunteti obligata sa incercati impacarea pe cale amiabila inainte de a va adresa ANPC, asadar e chiar indicat sa le scrieti.

Am primit pana la urma avansul platit inapoi.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Recuperare avans vacanta adela88 adela88 Buna ziua, Am o problema: in luna februarie am rezervat o vacanta printr-o mare agentie de turism romaneasca. Am platit 2000 de lei avans prin plata ... (vezi toată discuția)
Recuperare sume platite agentiei de turism fara a beneficia de serviciile contractate enesabin enesabin Rezumat situatie: - cumparat sejur (cazare+demipensiune+transport); - agentia de turism a intocmit 2 contracte(unul pentru cazare/demipensiune, altul pentru ... (vezi toată discuția)
Indrumare pentru o sesizare Laura2285 Laura2285 Buna ziua, In luna octombrie am platit integral o excursie 2 persoane la Praga in valoare de 1355 lei, unei agentii din bucuresti. Am primit documentele ... (vezi toată discuția)