Buna!Am si eu o nelamurire legata de fostul angajator si modul in care acesta abordeaza angajatii,problema este urmatoarea:am fost angajata la o firma pe postul de ospatara,am lucrat timp de 3 saptamani pana intr-o zi cand acesta avand o alta firma(numele firmei difera de cea la care fusesem angajata) m-a trimis sa lucrez ca vanzatoare de pleskavita fara a semna ceva care sa dovedeasca,am doar cateva poze care ma gandesc ca imi pot folosii ca probe.Dupa 2 zile de lucru i-am comunicat angajatorului conditiile in care acesta m-a angajat,mai exact era vorba de 6,7,8 ore pe postul de ospatara si i-am reamintit salariul meu(in locul in care acesta m-a mutat lucrand 12 ore) a spus ca ma v-a platii in plus pentru orele lucrate dar nu ne-am inteles,asa ca am refuzat sa mai merg sa vand pleskavita,dorindu-mi sa ma intorc la postul pentru care am aplicat,din acest motiv mi-a spus ca nu mai am ce cauta nici in acel club in care am fost angajata ca ospatara.Intrebarea mea este urmatoare: are dreptul sa ma concedieze de la firma x,cea cu care am semnat contract pentru ca am refuzat sa lucrez la o alta firma(aceasta avand acelasi patron) insa nesemnand niciun contract de detasare sau ceva asemanator.Pot actiona intr-un fel in instanta?As avea castig de cauza?Va rog sa ma lamuriti
Nu are cum sa va inceteze c.i.m. , daca nu ati avut incheiat cu acel angajator asa ceva.
Puteti sesiza ITM-ul si/sau promova o actiune in instanta impotriva angajatorului.
Concedierea verbala este nelegală, atit timp cit nu s-au respectat dispoziţiile din Codul muncii, care prevede cazurile limitativ enumerate cînd cel care angajează poate desface contractul de muncă încheiat pe o durată nedeterminată, însă cu respectarea formelor prevăzute în Codul Muncii, conform căruia -in anumite situatii - decizia de desfacere a contractului trebuie să fie comunicată în scris angajatului.
Lămurire,
Angajatul x