OPC-ul, de exemplu, nu protejeaza decit consumatorii, adica persoanele fizice.
Persoanele juridice nu sunt consumatori in intelesul Legii 449.
Daca esti firma si vrei ajutor de la OPC, nu te vor ajuta.
Te trimit in instanta.
Alberto Kurtyan
Am intalnit si opinia contrara, ca, totusi, si persoanele juridice, atunci cand nu actioneaza in scopul lor comercial (...) trebuie sa fie beneficiare ale legislatiei privitoare la protectia consumatorului si garantiilor. – A se vedea in forum, sectiunea "societati comerciale", subiectul "grantia produselor achizitionate de persoane juridice" (sic!).
Personal, consider ca e o problema de interpretare si ca nu a fost intentia legiuitorului aceea de a lasa persoanele juridice pe dinafara si neprotejate in astfel de situatii, terminologia folosita lasand, din pacate, loc la interpretari (Pun intrebarea fireasca, insa, cui trebuie sa ii profite interpretarea?).
Reproduc si postul meu din cadrul celuilat subiect, amintit mai sus: "Mi-as dori foarte mult ca aceasta opinie sa fie cea corecta, anume ca si persoanele juridice, atunci cand achizitioneaza un bun oarecare, si care nu este destinat activitatii comerciale (sa spunem, o masina in leasing pe firma SRL de textile, pentru administrator – care o foloseste si pentru nevoile sale personale chiar– deci nu pentru transportul marfurilor, etc.) pot fi privite ca beneficiare ale legislatiei privind protectia consumatorului.
Dealtfel, art. 1 din Legea 31/1990 a societatilor comerciale arata ca: "In vederea efectuarii de acte de comert, persoanele fizice si persoanele juridice se pot asocia si pot constitui societati comerciale, cu respectarea dispozitiilor prezentei legi."
Drept urmare, cred ca o societate comerciala este si poate fi privita, la randul ei, ca o asociatie (ori un grup) de persoane fizice si, atunci cand acest grup nu actioneaza in scopul lui comercial (cumpara un calculator secretarei directorului, sa spunem, nu o masina de transport marfa, nu materie prima, nu bunuri destinate revanzarii, etc), are tot dreptul de a fi aparat de legislatia privitoare la protectia consumatorului si la garantia produselor, putand fi asimilat unui simplu consumator.
Constat insa ca majoritatea opiniilor sunt ca nu pot beneficia si persoanele juridice de protectia O.G. nr. 21/1992 privind protecţia consumatorilor (definit acest consumator, în art. 2, alin (1) pct. 2, inclusiv ca un grup de persoane fizice constituite în asociaţii, care acţionează în scopuri din afara activităţii sale comerciale, industriale sau de producţie, artizanale sau liberale). Nu cumva suntem in prezenta unei interpretari voit restrictive, care nu a fost in intentia legiuitorului????
Si, daca ar fi sa fie asa cum spun cei mai multi, atunci pe ce te mai intemeiezi in astfel de situatii, cand aperi o firma in situatia data ca ipoteza de lucru (si cand vanzatoarea/importatoarea masinii nu vrea sa o inlocuiasca, desi, de mai multe ori, nu au reusit sa remedieze defectiunea grava si care aparea iar si iar, in perioada de garantie fiind)????