elenisa a scris:
Pe sit-ul judecatoriei la dosare scrie simplu- pentru regularizarea cererii de chemare in judecata.
Aţi scris "dosar
e". Presupun că această menţiune este trecută în dreptul dosarului dvs., caz în care trebuia să folosiţi singularul, nu pluralul. Dacă presupunerea mea este corectă, vă aflaţi în procedura de regularizare a cererii de chemare în judecată. Modificarea cererii înseamnă altceva, indiferent de ceea ce puteţi citi pe internet.
1. Despre procedura de regularizare a cererii, pe scurt:
O cerere de chemare în judecată trebuie să îndeplinească cerinţele prevăzute la art. 194-197 Cod procedură civilă, respectiv trebuie să aibă cuprinsul prevăzut la art. 194 Cod procedură civilă, să fie întocmită în numărul de exemplare prevăzut la art. 195 Cod procedură civilă ş.a.m.d.
Instanţa, primind o cerere de chemare în judecată, o verifică şi, atunci când constată că nu îndeplineşte cerinţele prevăzute la art. 194-197 Cod procedură civilă, pune în vedere reclamantului ca, într-un termen de 10 zile de la primirea comunicării, să facă modificările sau completările dispuse, sub sancţiunea anulării cererii. Singura dvs. obligaţie acum, în această etapă procesuală, este să transmiteţi instanţei toate datele solicitate de aceasta în termen de 10 zile de la primirea adresei. Nu este necesar să daţi un titlu răspunsului pe care îl veţi trimite instanţei, ba chiar este contraindicat pentru că poate genera confuzii.
2. Dacă doriţi să faceţi şi alte menţiuni, iar din ceea ce scrieţi rezultă că doriţi, înseamnă că vă modificaţi cererea de chemare în judecată. Eu vă sfătuiesc, ca să nu vă treziţi cu cererea de chemare în judecată anulată, să întocmiţi două înscrisuri: unul prin care răspundeţi instanţei la ceea ce v-a pus în vedere, iar celălalt prin care vă modificaţi cererea de chemare în judecată şi pe care îl veţi intitula "cerere modificatoare...".
Ar putea apărea probleme dacă ceea ce v-a pus în vedere instanţa se suprapune cu ceea ce doriţi să modificaţi acum, însă aceasta se rezolvă prin trimiterea celor două înscrisuri la câteva zile distanţă unul de celălalt: întâi răspunsul pe care trebuie să îl comunicaţi instanţei în zece zile, apoi cererea prin care vă modificaţi acţiunea.
3. Dacă înscrisurile trimise iniţial nu sunt semnate de dvs. pentru conformitate cu originalul, atunci înseamnă că trebuie să le conformaţi şi să le trimiteţi din nou. Nu aţi menţionat acest aspect în mesajul în care întrebaţi dacă este necesar să le trimiteţi din nou (răspunsurile utile stau tocmai în detaliile pe care le oferiţi :) ).