Din luna iulie 2012, bazele de date cu asiguratii contribuabili la fondurile de sanatate si la cele de pensii au trecut in gestiunea Administratiilor Financiare locale si este posibil ca "dosarul" Dvs. sa fie putin incalcit.
Erati/sunteti angajata cu contract de munca?
Ar putea fi mai multe motive pentru care va cheama cu acele declaratii.
1. Daca nu erati angajata la data infiintarii PFA trebuia sa incheiati declaratie de asigurare cu casa de pensii si contract de asigurare cu casa de sanatate. La prima trebuia achitat 31,1%/luna (parca) si la sanatate 5,5% din venit.
O discutie pe tema asta o gasiti mai jos:
www.avocatnet.ro/content/for...
2. Este posibil ca situatia Dvs sa fie ambigua in sensul ca nu ati regularizat situatiile in anii anteriori in sensul de a prezenta copii de pe D200 pentru anul anterior pentru a va suspenda declaratia de asigurare daca nu ati depasit plafonul anual care obliga la plata contributiilor.
Eu am intrebat la ANAF Ploiesti de doua ori daca eu, ca si pfa profesie libera, sunt obligata sa depun vreo declaratie sau sa achit vreun impozit pe partea casei de pensii si sanatate, insa dansii de doua ori mi-au raspuns ca "nu", ca acest lucru ar ramane doar la alegerea mea.
La ANAF ar fi trebuit sa intrebati un inspector, nu orice functionara din spatele oricarui ghiseu. Chiar daca nu este treaba lor sa va informeze ce aveti de facut ar fi putut sa va indrume sa va informati la casa de pensii sau la santate.
3. Mai poate fi si faptul ca v-ati schimbat numele si nu ati anuntat pe nimeni. Modificarea trebuia comunicata la toate institutiile cu care aveti de-a face. Cel putin conform legii traducatorilor aveati obligatia sa anuntati atat Ministerul de Justitie cat si Tribunalul la care sunteti inregistrata, in termen de 60 de zile de la data modificarilor.
Incetarea activitatii nu va fi aprobata pana cand nu se vor deslusi situatiile cu institutiile de mai sus si pana nu veti plati toate impozitele si/sau contributiile datorate.
In relatia cu Adm. Finaniciara, ar trebui sa completati si sa depuneti la biroul de care apartineti, formularul 070 (in 2 exemplare), bifand pct. 2, "Declaratie de mentiuni", la care anexati copia noii carti de identitate. In linkul de mai jos regasiti formularul 070 cu instructiuni de completare.
[ link extern ]
Cu acelasi formular veti comunica incetarea activitatii atunci cand veti rezolva situatia cu casa de pensii si plata oricarui debit datorat in calitate de PFA.
Reveniti cu detalii, poate identificam problema dar oricum, situatia trebuie rezolvata. Luati toate actele de care dispuneti si mergeti la ei la data la care v-au chemat.
L.C.