Buna seara!
Ma intereseaza daca cineva se confrunta cu aceeasi problema ca a mea si cum a procedat in aceasta situatie.
Am atat calitatea de PFA (traducator/interpret autorizat de Ministerul Justitiei-engleza/ franceza) cat si de salariata din 2006 .
În ultimii 5 ani nu am avut venituri ca PFA şi din acest motiv nu am plătit CASS ca PFA, însă când m-am prezentat la Casa OBSNAJ, unde sunt asigurată ca salariată, deoarece nu am primit cardul de sănătate, mi-au precizat că nu imi pot da adeverinţă de asigurat CASS, deoarece trebuie să fac dovada următoarelor documente:
- copii chitanţe plată CASS (2010-2012.06)
- plăţi ANAF CASS 07.2012-2015
- decizii impunere anticipate şi anuale
În acest sens doresc să îmi precizaţi dacă în situaţia mea este legal să plătesc de 2 ori CASS-ul, cu toate că nu am înregistrat venituri în ultimii 5 ani ca PFA.
In cazul in care ati depus in anii anteriori declaratii de venit estimat,chiar daca nu ati realizat veniturile estimate dvs aveati obligatia de a calcula contributia pentru bugetul de sanatate si s-o virati trimestrial.La fel in cazul impozitului datorat.Contributia pentru sanatate se datoreaza pentru toate veniturile realizate chiar daca sunteti si salariat.In anul urmator,cind trebuia sa regularizati situatia veniturilor si cheltuielilor pe anul precedent va reglati prin declaratia 200 aferenta anului precedent si va recuperati sumele virate necuvenit dar conforme cu estimarea facuta.De aceea vi se cer deciziile de impunere si chitantele cu care ati platit.