In raportul juridic administrator de imobil si asociatie de proprietari,servciul specializat din primarie nu poate sa se implice decat maximum prin eventuala recomandare a potentialei persoane-,avand in vedere ca primaria asigura cursurile si examinarea acestora,respectiv cunoaste evidenta persoanelor atestate
L nr 230/2007 ART. 35
(1) Pentru activitatea de administrare care include activităţi de administrare
tehnică, de contabilitate şi casierie, asociaţia de proprietari poate angaja fie
persoane fizice atestate pentru funcţia de administrator de imobile, fie poate încheia
contract de administrare cu persoane juridice specializate şi autorizate, care au ca
obiect de activitate numai domeniul asociaţiilor de proprietari ori care au ca
activitate principală administrarea imobilelor pe bază de tarife sau contract.
Administratorilor de imobile li se aplică în mod corespunzător prevederile art. 21 alin.
(2) şi ale art. 22.
(2) Persoanele fizice pot fi angajate prin încheierea unui contract individual de
muncă, conform celor stabilite prin negociere directă.
(3) Candidaţii pentru funcţia de administrator de imobile trebuie să prezinte
comitetului executiv al asociaţiei de proprietari documentele solicitate, garanţiile
profesionale şi materiale prevăzute de lege şi trebuie să nu fi suferit nicio
condamnare.
(4) Comitetul executiv adoptă decizii asupra cuantumului salariilor, al
indemnizaţiilor şi al eventualelor premieri care se acordă personalului încadrat cu
contract individual de muncă, precum şi asupra valorii şi a modalităţilor de
contractare, în cazul în care administrarea clădirii este asigurată de persoane
juridice, în limita bugetului de venituri şi cheltuieli adoptat de adunarea generală a
proprietarilor.
Incheierea contractelor - fie de munca fie de administrare imobil ,se realizeaza exclusiv de catre partile implicate,respectiv administartor persoana fizica/juridica si asociatia de proprietari