Scara blocului in care locuiesc a fost zugravita anul trecut. Anul acesta s-a executat modernizarea liftului si firma care a lucrat a deteriorat peretii in zona usii liftului. Unde pot sa ma adresez, eventual la Protectia Consumatorului? Administratorul nu ia masuri, este "prietenul" firmei cu ascensorul.
Solicitati in scris administratorului sa contacteze firma si sa remedieze stricaciunile.
Numai asociatia poate rezolva in acest caz, administratorul fiind cel care semneaza PV de receptie a lucrarilor si plata lucrarilor efectuate.
Puteti pune in discutia adunarii generale a locatarilor, atitudinea administratorului si sa propuneti acesteia, schimbarea administratorului din functia detinuta. Administratorul este platit din bani incasati de la locatari, lunar, prin cheltuielile afisate.
Lucrarile trebuiau sa se faca in baza unui contract care, la un capitol , trebuia sa prevada ca firma prestatoare are obligatia sa predea spatiul in care a lucrat in starea in care l-a preluat.
Presedintele asociatiei este persoana imputernicita prin Lege sa incheie contracte in numele si folosul asociatiei. Daca nu s-a incheiat contract, s-au nu au fost prevazute clauze privind modul de executie, receptie si garantii a lucrarii, acesta poarta responsabilitatea totala asupra daunei produse.
Administratorul este cel care propune firmele din randul carora se selectioneaza de Comitetul executiv firma cu care se incheie contractul; acesta urmareste modul cum se realizeaza lucrarile si asigura receptia pe baza unui Protocol (proces-verbal) de receptie pe care il da spre aprobare Presedintelui. Daca nu a urmarit lucrarile si a acceptat receptia,sau nu a efectuat-o, si mai ales daca a platit factura , atunci Asociatia poate sa-i ceara sa suporte dauna produsa din vina sa.
Daca Comitetul executiv a fost prevazator si i-a cerut Asiguararea administratorului de condominiu, poate recupera dauna de la asigurator. Daca nu are asigurare, va trebui sa-i retina din salariul de administrator pana la confluenta cu suma necesara efectuarii remedierilor.
Nu se justifica eventuala sesizarea a ANPC in situatia expusa in care dvs ca si potetial reclamant nu detineti raport contractual cu executantul lucrarii
Liftul reprezinta parte comuna a carei intretinere si reparatie implica responsabilitatea exclusiva a asociatiei de proprietari
Administratorul de imobil chiar daca este prieten al executantului,este simplu angajat al asociatiei de proprietari si nu detine raport de obligativitate cu executantul lucrarii
In consecinta sesizati oficial reprezentantul legal al asociatiei de proprietari in persoana presedintelui de asociatie care este parte semnatara in contractul de modernizare lift,care detine autoritatea si competenta in limita clauzelor contractual asumate sa dispuna masuri concrete in sarcina executantului pentru remediere eventuale deficiente
Sesizati in scris presedintele asociatiei de proprietari. Acesta va chema firma care a cauzat deteriorarea zugravelii sa remedieze...
Administratorul este o persoana atestata sa indeplineasca aceasta functie, dar este angajat de presedintele asociatiei si nu de adunarea generala asa cum gresit se mentioneaza intr-un mesaj de mai sus.