Despre webinarii
Doar abonații premium au acces regulat la webinariile premium, realizate împreună cu specialiști de top, pe o multitudine de domenii - de la legislația muncii și fiscalitate până la cea de mediu sau GDPR.
Informațiile oferite de specialiști au o utilitate imediată și vin să rezolve probleme reale cu care orice companie se confruntă.
In data de 7 aprilie 2009 am contractat de la o banca un produs de tip card de credit (card de cumparaturi) din care am folosit suma de 1.200 RON.
Dupa o perioada in care ratele au fost platite normal conform contractului, eu a trebuit sa parasesc tara iar sarcina platii acestor rate a revenit mamei mele. Am consultat recent Biroul de Credit si am aflat ca apar cu o datorie de 1.501 RON al carui istoric releva faptul ca ultima plata s-a efectuat la data de 11 iunie 2010. Din acel moment s-a acumulat o restanta totala de 376 RON iar in data 25 februarie 2011 contul a fost dat la colectare pentru o datorie de 1.501 RON.
Am sunat la call center-ul bancii unde nu am putut fi lamurita de ce de la o datorie initiala de 376 RON s-a ajuns la acea suma finala de plata de 1.501 RON. Am fost redirectionata catre departamentul de colectare debite unde nu mi s-a furnizat nici un detaliu despre datoria acumulata dar mi s-a furnizat un numar de telefon unde pot fi lamurita despre problema. La acel numar nu mi s-a raspuns. Cand am revenit catre departamentul bancii de coletare debite mi s-a furnizat alt numar de telefon al unei companii de recuperare debite.
Aici am vorbit cu Dl. X care mi-a comunicat ca am o suma de plata de 1.862 RON. Incercand sa aflu de ce s-a ajuns la aceasta suma si sa caut o solutie de mediere si de plata a datoriei, Dl. X a tot insistat ca aceasta este suma de plata si a pus accentul pe faptul ca NU RECUNOSC datoria si ca REFUZ sa platesc, desi eu am inistat ca RECUNOSC datoria catre banca, DORESC sa rezolv situatia si sa achit doar ca NU RECUNOSC suma finala. Dl. X mi-a vorbit pe un ton arogant, total neadecvat pentru o persoana care cauta sa recupereze un debit, iar in final mi-a inchis telefonul in nas. Astfel am ramas fara posibilitatea de a afla mai multe delatii despre datoria pretinsa de aceasta societate si fara posiblitatea de a cunoaste in detaliu ce am de plata si de ce.
Intr-un raspuns formulat de banca la o solicitare trimisa catre aceasta in format electronic, mi s-a comunicat ca datoria nu mai este in portofoliul bancii, fiind concesionata catre societatea mentionata precedent. As dori sa imi comunicati daca societatea de recuperare debite imi incalca drepturile prin faptul ca nu imi ofera amanunte despre suma pretinsa si refuza orice forma de mediere sau daca sunt indreptatiti legal sa faca asta si ce posibilitati de abordare am eu. Mai mult, ce sanse de castig am daca actionez in instanta aceasta societate?
Dupa ce alegeti mediatorul, va trebui sa semnati cu acesta un contract de pregatire a medierii si sa ii furnizati toate datele partilor pe care trebuie sa le chemati la procedura. Acesta va transmite invitatia - electronic si prin curier. Eu ii contactez si telefonic, sau chiar ma deplasez la sediul partii respective pentru a da toate informatiile necesare.
Ulterior, inainte de inceperea procedurii propriu-zise, se va semna contractul de mediere cu toate partile. Fara un astfel de contract, medierea nu poate avea loc. Semnarea unui astfel de contract de mediere va suspenda - dar nu mai mult de 3 luni - si orice executare inceputa.
Dupa fiecare sesiune de mediere, se va semna un proces verbal - care atesta prezenta partilor, iar la finalizarea discutiilor se va semna un Acord de Mediere. Acesta va contine solutiile la care partile au ajuns si conditiile de indeplinire a acestora.
Va doresc mult succes si sunt sigura ca prin aceasta procedura veti solutiona rapid si elegant intreaga situatie!