Buna ziua,
As vrea sa imi deschid o intreprindere individuala. Si am cateva intrebari.
1. Daca sediul intreprinderii vreau sa fie intr-un spatiu inchiriat ( apartament, in cazul meu ) contractul trebuie facut intre mine ( ca PF ) si proprietar sau intre firma ( II ) si acesta ( dar, asa cum am spus, firma nu este inregistrata ).
2. Pentru ca spatiul sa fie legal, contractul de inchiriere trebuie neaparat sa fie inregistrat la fisc?
3. Daca nu e obligatoriu sa fie inregistrat la fisc, pot primi o deducere de cheltuieli pentru chirie in cazul in care acesta nu e inregistrat?
1. Contr de inchiriere se va face intre proprietarul spatiului (pf) si I.I., chiar daca este neinregistrata. Se va mentiona pe contract ca I.I. este in curs de inreg.
2. Daca contr nu este inreg la ANAF, atunci I.I. nu va fi autorizat de ONRC-ul.
3. In cazul sediului cred ca ati inteles, ca e obligatorie inreg contractului de inchiriere. Daca va deschideti un punct de lucru si doriti deducerea cheltuielilor pe acel pct, atunci va trebui inreg contr la ANAF si pct de lucru la ONRC.
Webinar: Fiscalitate și digitalizare în 2025. Ce știm și ce urmează?
ACCA, cea mai mare asociație internațională în domeniul financiar-contabil, vă invită să participați la un eveniment gratuit destinat profesioniștilor care doresc să afle cele mai recente noutăți legate de sistemul fiscal din România.
În cadrul webinarului, care va avea loc pe 26 februarie la ora 10:00, Delia Cataramă, Tax Partner Viboal FindEx, va aborda principalele modificări fiscale aplicabile în 2025 companiilor, cu focus pe impactul asupra profitabilității și cash-flow-ului acestora.