avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 848 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Pensie/ subventie invaliditate
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Pensie/ subventie invaliditate

Buna ziua,
Am 19 ani si sunt student. Am descoperit cu o luna in urma ca am un singur rinichi :( si un apropiat mi-a spus ca exista o subventie data de stat pentru asemenea cazuri. De aceea intreb: exista sau nu o astfel de subventie?
Cel mai recent răspuns: bogdangrigo25 , utilizator 19:10, 3 Iulie 2013
In cazul in care s-a constatat printru-un inscris oficial ca aveti un rinic unic congenital, in functie de starea acestuia puteti beneficia de un certificat de handicap acordat pe grade de invaliditate, in baza caruia puteti obtine :
* indemnizatie lunara si alte facilitati in functie de certicatul de atestare a gradului de handicap.
* reducerea varstei standard de pensie, in cazul existentei unui handicap prexeistent angajarii in munca, adica anterior calitatii de asigurat.
* credite pentru nevoi personale cu dobanda privelegiata
In legislatia romaneasca totul depinde de dobandirea certificatului de handicap acordat pe criteriile din actele normative in vigoare, in acest context va recomandam sa va adresati medicului de familie pentru procedura administrativa.
In Romania, prevederile legislative in materie pentru lipsa unui organ din motive congenitale nu constituie un motiv de protectie atata timp cat acesta este la parametri medicali de functionare.
Va multumesc!

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Incadrare in grad de handicap tomasso tomasso Glorumero nefrita la care se adauga avc ischemic (doua episoade) sant afectiuni care se regasesc in normativul in vigoare al afectiunilor incadrabile grupele ... (vezi toată discuția)