avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 812 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... ASOCIATIE DE PROPRIETARI FURT LA DRUMUL MARE
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

ASOCIATIE DE PROPRIETARI FURT LA DRUMUL MARE

Buna ziua , as dori daca se poate sa imi raspundeti la niste intrebari vis-a-vis de costurile exagerate ale intretinerii pentru un spatiu comercial

1.Spatiul are in total 200 de mp compartimentat in 3 magazine (60mp,87mp si 53 mp), pe toata aceasta suprafata a existat o singura baie cu un wc si o chiuveta si un singur calorifer, si pentru acesta am platit ani de zile intretinere de peste 2000 de lei lunar.
2. In ultima luna am facut o comprtimentare in spatiul de 53 de mp si am facut un grup sanitar cu apometru dar fara acordul lor(ei nevrand sa ne opreasca nici apa pentru reparatia unei tevi) si au facut plangere la primarie ca am facut acel grup sanitar. Oare nu sunt nebuni avand in vedere ca fac o plangere ca am mai construit o baie cand ei imi pun in intretinere 15 metri cubi de apa lunar doar pt un wc si o chiuveta.
3. Ca si numar de persoane au trecut 7 desi in magazine exista doar 4 persoane in permanenta (dupa programul de munca).

Cum ma sfatuiti sa procedez cu acesti hoti ? Noi suntem o societate comerciala care si detinem aceste spatii.

Multumesc anticipat!
Cel mai recent răspuns: CristinaTar , utilizator 08:11, 3 Iulie 2013
Contorizati tot consumul de utilitati astfel incat sa puteti dovedi ca platiti mai mult decat consumati, si eventual sa le cereti reducerea costurilor pentru viitor si restituirea diferentei in plus, pentru trecut. Cat despre compartimentare, daca aveti spatiul in chirie, probabil contractul va obliga sa le obtineti acordul pentru lucrare, in schimb daca sunteti poprietarul spatiului nu aveti nevoie de acordul lor. Nu cred sa fie necesar un acord de la Primarie pentru compartimentare in sine, insa e posibil pentru racordarea la diverse utilitati.
Ultima modificare: Marți, 2 Iulie 2013
Alexandru Dan, Consilier juridic
Legea 230/2007 Art. 11. - (1) Proprietarul poate aduce imbunatatiri sau modificari proprietatii sale individuale, cu respectarea prevederilor legale referitoare la autorizarea de catre autoritatea publica locala a modificarilor constructive, fara a pune in pericol integritatea structurala a cladirii sau a altor proprietati individuale.
(2) Proprietarul nu poate schimba aspectul sau destinatia proprietatii comune fara a obtine mai intai acceptul din partea asociatiei de proprietari.
Art. 12. - Zidurile dintre apartamentele sau spatiile alaturate, care nu fac parte din structura de rezistenta a cladirii si din proprietatea comuna, pot fi reamplasate prin acordul dintre proprietarii apartamentelor sau spatiilor respective, pe baza autorizatiei de modificare a constructiei, eliberata de autoritatea publica locala si cu instiintarea asociatiei. Zidurile dintre apartamente sau spatii si proprietatea comuna care nu fac parte din structura de rezistenta a cladirii pot fi reamplasate numai prin modificarea acordului de asociere, in baza hotararii majoritatii proprietarilor si a autorizatiei de modificare a constructiei, eliberata de autoritatea publica locala.

Pentru cheltuielile de intretinere trebuie sa luati legatura cu presedintele asociatiei si sa vedeti de ce sunt costurile asa de mari, poate au fost alte cheltuieli (reparat terasa, plasa subsolului, etc), altfel nu se explica cum sa fie o intretinere de 2000 lei la 200 mp si 7 persoane (cat au trecut ei).
Am facut o cerere de explicare de ce sunt costurile asa mari si o comparatie cu alte apartamente/spatii de aceeasi dimensiune, dupa ce ca a durat o luna pana sa imi raspunda nu a facut nimic altceva decat sa imi dea tabelul pe ultimele 3 luni. Am sunat pentru a stabili o intalnire cu presedinta blocului si la fel am fost amanata fara niciun raspuns.

Tin sa mentionez ca nu suntem datori cu nici macar un leu.

Refuza sa avem o intalnire dar tot ei sunt cei nemultumiti.
Legea 230/2007 Art. 10. - Proprietarii au dreptul sa cunoasca toate aspectele ce tin de activitatea asociatiei si au acces, la cerere, la orice document al acesteia.

Daca nu vor sa va dea explicatii si sa va arate din ce este formata suma pretinsa ii puteti da in judecata, asa cum aveti obligatii aveti si drepturi in calitate de proprietar (sau chirias, nu conteaza), nu puteti sa suportati mai mult decat se cuvine pe cota-parte de proprietate sau pe numarul de persoane.
Ultima modificare: Marți, 2 Iulie 2013
ContSters241232, utilizator
Pentru ca plangeti asa de tare - si aveti dreptate sa o faceti, am sa va indrum sa lecturati din HG nr. 1588, art.37 (M.Of. partea I nr. 43 din 18/01/2008, dar o puteti gasi si aici pe forum, la Documente specifice Asociatiilor de proprietari). In conditiile aratate de dvs. - spatiu la parterul unui bloc, probabil spatiu special destinat activitatilor comerciale, dar arondat din punct de vedere al utilitatilor, unei asociatii de proprietari - intre cei doi parteneri trebuieste incheiata o Conventie prin care se stabilesc raporturile de lucru, de colaborare, de decontare a cheltuielilor intre as. prop. si societatea comerciala detinatoare a unui spatiu cu alta destinatie.
Un model al unei astfel de conventii gasiti la Documente utile, dar daca nu gasiti pot sa va trimit eu un model din care va puteti inspira.

Continuati sa aveti acea discutie cu presedintele as. prop. in care acesta trebuie sa va puna la dispozitie modul de repartizare a cheltuelilor pentru spatiul dvs., atat pentru perioada de vara, cat si pentru cea de iarna (un calorifer la 200 mp nu este cam putin?). Sau ce ati inteles dvs. din documentele deja prezentate, cum de se ajunge la cele 2000 lei pe luna cheltuieli de intretinere? Cam care sunt preturile la utilitati in localitatea dvs?
Apoi, daca as fi in locul dvs. as aduce un instalator, as trage o teava de apa din subsolul blocului (unde as. prop. poate monta un apometru), as pune un robinet chiar la intrarea tevii in spatiu pentru a nu mai depinde de nimeni cand vreti sa mai faceti modificari sau reparatii la instalatia interioara de apa (ca si acasa de altfel), teava aceasta as duce-o prin tot spatiul comercial si as alimenta tot ce poftesc: 44 grupuri sociale dotate cu chiuvete si cabine cu hidromasaj - asta in ciuda celui care are grija cum va gospodariti dvs. spatiul pentru a deveni rentabil.
Daca a facut reclamatie la Primarie, foarte bine, poate vine un inspector sa constate cele reclamate de preseddinte, ocazie cu care o sa aveti grija sa-l informati despre ce ne-ati spus in mesaj.
Va doresc mult succes si asteptam noutati!

Alte discuții în legătură

Retragere din asociatia de proprietari? viorelh viorelh Buna ziua, as vrea sa stiu daca se poate ca un membru din asociatie sa se retraga din asociatie sau sa fie exclus. Pentru detalii pot spune ca este un spatiu ... (vezi toată discuția)
Contributii la asociatia de proprietari Amariei Alin dumitru Amariei Alin dumitru spatiu comercial din contructie la parterul unui bloc, cu intrare separata fata de locatari, cu bransament separat la apa si contract de apa-canalizare cu ... (vezi toată discuția)
Contestatie cote intretinere cocosioana cocosioana Buna dimineata, Va rog sa-mi raspundeti la urmatoarea situatie: -spatiu comercial la parterul unui bloc, asoc de proprietari ne pune sa platim tot ce este ... (vezi toată discuția)