avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 221 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Eliberare adeverinte pentru pensie
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Eliberare adeverinte pentru pensie

Am lucrat la o societatea comerciala in perioada 1991-1994,la birou personal .In prezent lucrez la o unitate bugetara .
Persoanele care se pensioneza acum , vin la mine sa le eliberez adeverinte !:)
Nu societatea respectiva , are obligatia sa le elibereze ?!
Cum as putea eu ,doar pt simplu fapt ca am facut inscrierile in carnetul de munca sa le intocmesc?!!
Multumesc!

Cel mai recent răspuns: validunca , utilizator 13:33, 3 Iulie 2013
Obligatia este a angajatorului si nu a dvs personal. astfel, va trebui sa-i indrumati sa se adreseze in scris fostului lor angajator.

Potrivit art.8 alin.3 lit.a si b din HG nr.500/2011, coroborat cu art.34 alin.5 C.mun., la solicitarea scrisa a salariatului sau a unui fost salariat angajatorul este obligat sa ii elibereze acestuia:
a) copii ale documentelor existente in dosarul personal;
b) copii ale paginilor din registrul electronic care cuprind inscrierile referitoare la persoana sa si/sau un document care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca, in meserie si in specialitate, astfel cum rezulta din registrul general de evidenta si din dosarul personal, in termen de cel mult 15 zile de la data solicitarii.

Refuzul angajatorului de a elibera copii dupa documentele prevazute la art. 8 alin. (3), solicitate de catre salariat constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 300 lei la 1.000 lei de catre ITM.

Am facut intocmai ...doar ca cei de la socetatea respectiva ,spun ca nu-i obligatia lor , ca trebuie sa le intocmesc eu sa semnez de intocmire si o sa inregistreze ei si o sa semneze administratorul.Registrul electronic ,nu exista, in perioada aceea nu s-a facut !Nu s-a mai ocupat nimeni de arhive!:(
Tocmai de aici , neintelegerea si-i retrimit la mine!
Multumesc!
Atata timp cat a incetat raportul de munca cu acel angajator , a incetat si obligatia dvs de a intocmi acele adeverinte.
Multumesc!

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Actele la incetarea ctr de munca Crisxtn Crisxtn buna ziua ce acete trebuie sa iti dea angajatorul la expirarea contractului de munca? multumesc (vezi toată discuția)
Refuz semnare adeverinta de venit pentru banca rakkke rakkke Buna seara, Va rog sa ma ajutati cu cateva lamuriri legate de refuzul semnarii unei adeverinte de venit. In data de 25.08.2014 am solicitat angajatorului ... (vezi toată discuția)
Demisie la zi otiliap otiliap buna ziua in cat timp de la depunerea demisiei la zi conf art 81 alin 8 trebuie sa primesti de la angajator actele de lichidare? angajatul ce obligatii mai ... (vezi toată discuția)