avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 612 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Magazine la parterul blocului
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Magazine la parterul blocului

Buna ziua. Sunt contabila la o asociatie de proprietari si vreau sa va descriu urmatoarea stare de fapt: La parterul bloculului exista un atelier al teatrului C-tin Tanase. Dansii nu vor sa plateasca Fondul de Rulment si Fondul de reparatii inrucat ,zic dansii, nu le permite legea finantelor publice locale.
Asociatia de proprietari functioneaza dupa legea 230/2007 si ca atare li se calculeaza cote de intretinere in care sunt incluse si reparatiile parti comune precum si fondurile de rulment si reparatii conform aprobarii din Adunarea Generala.
Lunar li se trimite o instiintare care cuprinde toate sumele din lista de plata ,restante ,fonduri...total general. Instiintarea este semnata de contabil si presedinte,este datata si i se da numar de inregistrare.
Mai nou conducerea teatrului doreste ca Asociatia sa-i emita FACTURA pentru sumele de plata dar numai pentru cotele de intretinere nu si pentru fonduri,intrucat zic dansii ca cei de la Curtea de Conturi ar considera plata fondurilor ca plati anticipate si nu se accepta asa ceva.
Intrebare:
Asociatia de Proprietari poate emite facturi?
Cum rezolvam litigiul cu plata Fondurilor?
Multumesc anticipat pentru raspunsul dvs.
Cel mai recent răspuns: Adriantot , moderator 08:31, 4 Iulie 2013
Da puteti emite factura, de unde luati chitantierele (daca sunt personalizate si numerotate) comandati si un facturier, noi comandam la Tipografia REAL.
Iar in ceea ce priveste fondurile este mai greu cu ei, acum depinde cat de repede platesc datoriile....
Intrebarea ar fi daca acel spatiu este inclus in acordul de asociere.

Pentru raspunsul cu DA, atunci:
- proprietarii care fac parte din asociatia de proprietari se supun in primul rand Legii 230/2007 si sunt obligati sa participe la cheltuielile si fondurile asociatiei.
- randul din lista de intretinere constituie in sine o factura pentru fiecare proprietar in parte;
- pentru proprietarii sau chiriasii care sunt pesoane juridice si care au o contabilitate proprie se pot emite facturi de catre asociatia de proprietari.
- chestiunea interpretabila este ca acest atelier nu face plati anticipate de la sine, ci achita niste cheltuieli, ca oricare altele, catre asociatia de proprietari care gestioneaza spatiul. Atata timp cat aceste cote la fonduri le sunt cerute pe liste, deci pe factura emisa, ei trebuie sa le achite. Fondurile de rulment si de reparatii sunt plati anticipate in cadrul asociatiei din care fac parte si nu catre un furnizor sau prestator extern asociatiei. In contabilitatea lor ei nu trebuie sa desparta pe categorii de cheltuieli factura de la asociatie, ci o inregistreaza ca suma intreaga. Evidenta acestor fonduri este tinuta la asociatie (pentru stiinta lor), nu in contabilitatea firmei.

In cazul in care interpreteaza cu gandul la Curtea de Conturi, de fapt se prevaleaza de o interpretare proprie ca sa nu plateasca ceea ce asociatia le pretinde.

Pentru raspunsul cu NU. atunci:
- asociatia trebuie sa elaboreze o conventie intre ea si alt proprietar din condominiu, respectiv Teatrul, dar care nu face parte din asociatie, prin care i se pretinde acelui proprietar plata cotei la aceste fonduri in cadrul cheltuielilor curente, obligatorii prin Legea 230/2007, ca parte a obligatiilor financiare de administrare.
Restul e ca la DA.
dumitriumina a scris:
Asociatia de Proprietari poate emite facturi?
Cum rezolvam litigiul cu plata Fondurilor?

Nu numai ca poate emite facturi, dar asociatia este obligata sa emita facturi la cererea oricarui proprietar, oricarui membru al asociatiei, oricarei persoane fizice sau juridice de la care incaseaza bani.
Incheiati o conventie cu teatrul in care stabiliti toate amanuntele. Este posibil ca in discutia directa fata in fata cu cineva din administratia acestora sa gasiti o cale prin care sa plateasca si ei. Noi am reusit sa-i determinam pe unii sa platesca fondurile direct explicit, pe altii sa le plateasca incluse in alte cheltuieli (mascat). Asa am convins pe cineva sa platesca o suma ce reprezenta penalizari dar sa nu apara pe lista de plata si pe factura "penalizari" ci altceva. Motivau ca la un control vor fi sanctionati...
Discutati, mergeti pregatiti cu solutii si poate rezolvati.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Refuz incasare plata cote intretinere catalinbaloescu catalinbaloescu as dori sa stiu daca este legal ca ,comitetul sa refuze incasarea cotelor de intretinere motivand ca nu sunt achitate la zii cotele aferente fondului de ... (vezi toată discuția)
Contul bancar si fondul de rulment mariusmar mariusmar Va rog sa ma lamuriti daca este obligatoriu \\\" fondul de rulment \\\" ( ce valoare trebuie sa aiba ? ), si deasemenea daca este obligatoriu contul bancar al ... (vezi toată discuția)
Fond rulment intretinere bloc brendissima brendissima Mai exista sau nu fond de rulment?Eu stiam ca in 2007 s-a decis ca nu mai este obligatoriu, ci optional, dar in acelasi timp s-a nascut foondul de reparatii. ... (vezi toată discuția)