Persoana care a optat pentru concediul de crestere a copilului in varsta de pana la 2 ani, are dreptul sa primeasca stimulentul de insertie in situatia in care realizeaza venituri supuse impozitarii, dupa implinirea de catre copil a varstei de 1 an, pentru perioada ramasa pana la implinirea de catre acesta a varstei de 2 ani.
Inainte de a implini copilul 1 an trebuie sa faceti o cerere la angajator de reactivare a contr indiv de munca, ulterior cu dovada activarii CIM ( adev de la angajator ) solicitati de la primarie acord stim. de insertie.
Optiunea beneficiarului, de a alege intre perioada de 1 an, respectiv 2 ani, de concediu pentru cresterea copilului, se exprima in scris, pe baza de cerere si nu mai poate fi schimbata pe parcursul acordarii drepturilor.
In cazul persoanelor care beneficiaza de indemnizatia lunara si solicita dreptul la stimulent de insertie, plata indemnizatiei lunare se suspenda.
Pentru a primi stimulentul de insertie este necesar ca parintele care a beneficiat de concediul de crestere a copilului sa depuna o cerere de acordare a stimulentului de insertie, la Primaria comunei, orasului, municipiului sau sectoarelor in cazul Municipiului Bucuresti, aflate in raza domiciliului sau resedintei solicitantului, impreuna cu actele doveditoare ale situatiei de fapt in care se afla.
Concret, dreptul la stimulent de insertie, se acorda pe baza de cerere scrisa insotita in mod obligatoriu de urmatoarele documente:
- copia actului de identitate al solicitantului si a certificatului de nastere al copilului pentru care se solicita dreptul ori, dupa caz, de livretul de familie, certificate pentru conformitate cu originalul de catre persoana care primeste documentele;
- actele doveditoare privind calitatea solicitantului si relatia acestuia cu copilul/copiii pentru care solicita dreptul;
- actele doveditoare care sa ateste indeplinirea perioadelor de concediu pentru cresterea copilului;
- dovada eliberata de angajator sau organele competente privind veniturile realizate;
- orice alte documente care sa ateste indeplinirea conditiilor de eligibilitate
Beneficiarul este obligat sa comunice in scris primariei orice modificare intervenita in situatia sa, de natura sa determine incetarea sau suspendarea platii drepturilor, in termen de 15 zile lucratoare de la aparitia acesteia.