Va rog sa ma ajutati in urmatoarea situatie : societatea doreste sa introduca tichete de masa, cate 11 pentru fiecare salariat, aveti vreun model de act aditional la cim pentru introducerea acestor tichete de masa ? Am vrea sa intocmim acte aditionale, pentru ca salariatul sa aiba o siguranta ca nu vor fi scoase peste cateva luni.
Conf art 2 HG 5/1999 angajatorii, împreună cu organizaţiile sindicale legal constituite sau cu reprezentanţii salariaţilor, după caz, vor stabili prin contractele colective de munca clauze privind acordarea alocaţiei individuale de hrana sub forma tichetelor de masa, care sa prevadă:
a) numărul salariaţilor din unitate care pot primi lunar tichete de masa, precum şi valoarea nominală a tichetului de masa, în limita celei prevăzute de lege, ţinând seama de posibilităţile financiare proprii ale angajatorilor;
b) numărul de zile lucrătoare din luna pentru care se distribuie tichete de masa salariaţilor;
c) criteriile de selecţie privind stabilirea salariaţilor care primesc tichete de masa, ţinând seama de condiţiile concrete de lucru în care îşi desfăşoară activitatea unele categorii de salariaţi, de priorităţile socioprofesionale şi de alte elemente specifice activităţii.
Asadar conform legii, regulile de acordare a tichetelor de masa trebuie inscrise in CCM la nivel de unitate, sau daca nu exista, in RI.
Daca doriti sa intocmiti si un act adtional la CIM, le puteti insera la paragraful referitor la Salarii, fara a le include in cuantumul salariului.
Acordarea tichetelor de masa se pot stipula in c.i.m. la SALARIZARE litera C alte adaosuri .
ACT ADIŢIONAL nr. _____ din _____/____/_______
la contractul individual de muncă încheiat şi înregistrat sub nr______/________ în registrul general
de evidenţă a salariaţilor
PÃRŢILE:
1.___________________________________, in calitate de reprezentant legal al ___________________ _______________________________________________, in temeiul drepturilor conferite de _____________________________________________________________
şi
2.____________________________________, in calitate de salariat al ___________________
în temeiul art.____________________________din Codul Muncii - Legea 53/2003 am convenit la
modificarea Contractului Individual de Muncă încheiat şi înregistrat sub nr______/________ în registrul
general de evidenţă a salariaţilor
Art.1. Incepand cu data de..........................., se modifica Contractul Individual de Muncă al D-nei/D-nului_______________________________________ având CNP______________________________după
cum urmeaza __________________________________________________
Art.2 Celelalte prevederi ale c.i.m. raman neschimbate.
Prezentul act aditional s-a incheiat in 2(doua) exemplare , cate unul pentru fiecare parte.
Ca o completare la modelul de act aditional prezentat mai sus, va sfatuiesc ca atunci cand il intocmiti sa va referiti la o anumita litera sau paragraf din CIM (ex: Lit J Salariul cu introducere a pct. 5; ori Lit L Alte clauze lit. e).
Nu e indicat sa modifici un document fara a indica paragraful care se modifica, fie ca e vorba de adaugare sau inlocuire.