Buna ziua,
Supun atentie dumneavoastra urmatoarea problema:
Proprietarul unui apartament e decedat de vre-o 5 ani.Avea 3 copii care, se pare ca, nu s-au inteles in privinta mostenirii si n-au facut succesiunea pe apartament.Pana acum cam 3 ani acolo a locuit fiul cel mic.Acum 3 ani acesta s-a mutat in alt oras si de aici incep ,,problemele''.Cand a plecat a lasat geamurile aprtamentului deschise.Pe langa problemele create de disconfortul termic pentru vecini, mai nou, spun vecinii de deasupra si de dedesupt ca se aud zgomote facute de sobolani din apartamentul respectiv (asta pe langa invazia de goange).
Ce se poate face in acest caz?pe cine putem sesiza de acest caz (Politie, Sanepid,etc.)?
Reprezentantul legal al asociatiei de proprietari in persoana presedintelui,in interesul general al proprietarilor are autoritatea si competenta sa desfasoare demersuri la mostenitorii proprietarului cu care sa discute remedierea situatiei
Initial se impune notificarea oficiala a acestora
In situatia in care mostenitorii refuza,presedintele de asociatie poate sesiza oficial autoritatea de sanatate publica,care in urma verificarilor urmeaza sa dispuna masuri legale
Problema e ca mostenitorii sunt ,,disparuti in misiune'', nu se cunosc adresele lor actuale, asa ca nu au pe cine sa notifice iar apartamentul figureaza inca pe numele decedatului.
@Claudiu
Stabiliti cu comitetul executiv o actiune de intrare in apartament, curatenie generala si ce mai trebuie pe-acolo, astupat de gauri, eventuale reparatii, inlocuiti broasca-yala de la usa, si sigilati apartamentul.
O sa va coste ceva bani, dar macar curatati zona care va face viata de nesuportat.
Cheltuielile presupuse le faceti din fondul de reparatii, iar cand va aparea proprietarul sa locuiasca acolo, candva, il puneti sa plateasca si sa va recuperati banii in fond.
O fi proprietatea cuiva, dar daca lasata de izbeliste provoaca necazuri celor din jur trebuie sa va luati masuri de siguranta. Nimeni in lumea asta nu va va face curatenie, cat despre proprietari.....poate sunt morti cu totii.
Faceti si un PV cu ce ati gasit la fata locului, ce ati intreprins ca sa curatati, cat a costat afacerea, faceti o copie, atasati bonurile de acest PV si puneti-l bine in dosarul lunii respective. In caietul cu PV scrieti un index despre luna in care gasiti celalalt exemplar cu bonurile, chitantele si orice document cu care ati facut platile.
Eu asa as proceda pentru ca stiu ca nimeni nu ne va ajuta, dar la bagat bete-n roate se pricepe oricine. Autoritatile sunt destul de schiloade cand e vorba de situatii extreme. Habar n-au cum sa procedeze, nu au proceduri nici macar pentru lucruri obisnuite, darmite pentru situatii de exceptie!
Curatare subsol
val99
cum se poate obliga asociatia sa participe la curatarea subsolului daca nu toti locatarii sunt de acord? adica subsolul este inundat, tevi sparte, tantari, ... (vezi toată discuția)