avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 697 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Fiscalitate - Salarii concediu medical
Discuție deschisă în Fiscalitate - Salarii

concediu medical

Buna ziua, sunt insarcinata in 26 de saptamani si sunt in concediu medical cod 01 din 9 februarie fara sa intrerup continuitatea. In ultimele doua luni salariul scade cu cate 2-3 milioane pe luna si nu stiu daca este normal. La calculul indemnizatiei de maternitate se vor lua in calcul si aceste concedii medical sau doar veniturile realizate efectiv? Va multumesc!
Cel mai recent răspuns: ana-cer , moderator 15:23, 12 Iulie 2013
Nu e normal sa scada asa mult indemnizatia de concediu medical. In luna februarie vi s-a calculat o medie zilnica care trebuie pastrata pe toata perioada cat aveti concediu medical in continuare si cu acelasi diagnostic. Vi s-a schimbat cumva diagnosticul din februarie pana acum?
Media zilnica februarie = (suma veniturilor realizate in lunile august 2012 - ianuarie 2013) impartita la (suma zilelor lucratoare din aceeasi perioada lucrate de dvs.)
Indemnizatia lunara = media zilnica x 75% x nr. zile lucratoare din luna
Suma neta pt. luna integral in medical = indemnizatia lunara - CAS 82 lei - impozit

La calculul indemnizatiei de maternitate se vor lua in calcul veniturile realizate in cele 6 luni anterioare inceperii concediului de maternitate. Va fi mai mica indemnizatia datorita concediilor medicale cu 75%, efectuate in cele 6 luni, decat cea pe care ati fi obtinut-o daca ati fi lucrat integral cele 6 luni anterioare. De asemenea, ar putea sa va afecteze si indemnizatia pentru concediul de crestere a copilului, depinde de salariul dvs.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Calcul concediu prenatal GeoGagu GeoGagu Buna ziua! Sunt angajata unei scoli particulare si am o mica nedumerire. Din luna sept 2013 am inceput munca pe jumatate de norma,am lucrat pana in decembrie ... (vezi toată discuția)