Buna ziua! Va rog sa ma ajutati cu un sfat. Prestez servicii de instalari servicii net, iar la materialele primite de la beneficiarul lucrarilor mai cumpar eu diverse materiale pe care le folosesc la instalari. Cum e mai bine sa inregistrez in contabilitate? Contul 604 materiale nestocate (avand in vedere ca nu mai stochez materialele le iau direct de la magazin, le folosesc, iar factura se face la sfarsit de luna la magazinul de unde cumpar materiale) sau sa folosesc contul 302.8? Aici implica sa le fac bonuri de consum, sa tin gestiune.. Multumesc anticipat pentru sfat!
In opinia mea, pentru un deviz de lucrare corect, toate materialele le-as trece prin gestuiune, deci cont din clasa 3 cu evidenta- NIR,, Bonuri ce Consum. Repet, este parerea mea.
Multumesc frumos! Eu sunt firma de outsoursing. Am contract cu o firma care imi da clientii la care sa merg si materialele tot de la ei pe baza unor avize pe care eu le inregistrez in cont in afara bilantului ( nu se factureaza). La aceste materiale mai adaug si eu niste materiale dar nu le facturez nimanui (de aceea am zis sa nu fac deviz de lucrari si sa le trec direct pe cheltuiala). Firmei pentru care instalez ii facturez o valoare fixa pentru serviciul instalat.
Multumesc frumos! Si eu as fi facut la fel, tocmai de aceea mai cer si parerea altor colegi. Dar de multe ori pe factura scrie materiale conform bon fiscal. Bonurile fiscale se cam sterg pana se face factura si ma chinui sa descifrez denumiri de materiale (luate in mai multe randuri si care nu au mai trecut prin gestiunea firmei ci montate direct la clienti) si le-am facut doar NIR si le-am trecut direct pe cheltuieli (si din lipsa acuta de timp, care se condenseaza pe zi ce trece).