Sunt N. Angelescu si as dori sa-mi comunicati un lucru, si anume: atunci cind cumparam ceva de la un supermarket un produs si constatam la casa , ca pretul scanat la casa difera de cel afisat la raft., stiu ca am obtinut diferenta dintre cele doua preturi de 2 ori la punctul de "relatii clienti".Din auzite stiu ca aceasta diferenta ar trebui sa fie de 3 ori. care este realitatea? Imi puteti spune ce lege reglementeaza acest lucru ( nr Legii, eventual punctul, litera respectiva) deoarece acest lucru e ceva frecvent si enuntarea legii e o dovada alb/negru ca asta e datoria celor care permit acest lucru.
Ramin la falsa impresie ca cei de la "relatii-clienti" fac acest lucru de frica amplorii pe care ar lua-o refuzul redarii diferentei si nu ca ar cunoaste ceva. Care este aceasta lege???
Astept raspunsul dvs pentru lamurirea unei situatii.
Cu multa consideratie,
Nu ati auzit bine sau ati auzit bine dar cine v-a spus a inteles gresit.
Daca in casa de marcat nu sunt operate reducerile afisate la raft normal este sa vi se restituie exact diferenta. Nu exista dispozitie legala in sensul spus de dvs.
Cand se intampla astfel de situatii politica firmei poate fi de a da clientului de 2 sau 3 ori diferenta pentru a-l fideliza sau a-si demonstra buna credinta.
Si mai functioneaza probabil teama de reclamatiile la ANPC :)
Multumesc Ares_3 pentru raspuns dar nu era nevoie sa aud caci chiar mi s-a intimplat si am primit diferenta de 2 ori completind un formular si atita tot. Cit de mult as prezenta eu interes ca persoana ,nu cred ca mi-ar fi facut o asa favoare. Si s-a mai intimplat si celor apropiati dar stiind "lectia" de la mine a functionat. Nu se poate sa nu aveti informatii despre aceasta lege!!
Pe bune chiar nu exista ceva care sa sanctioneze diferenta de pret eronata intre raft si casa de marcat. ??Pina de curind am auzit un astfel de anunt la televizor dar nefiind f atenta am pierdut ..Ceva ca a intrat in vigoare legea privind inselatoriile din magazine in ceea ce priveste pretul neconcordant.
Astept raspunsuri si de la alti potentiali informati in domeniu...
Eu nu am zis ca nu va cred, v-am spus doar ca nu exista nicio dispozitie legala care sa oblige firmele sa dea clientilor dublul diferentei de pret in situatii ca aceea descrisa de dvs.
Situatia descrisa de dvs. este asta: Daca exista o diferenta, inseamna ca exista o eroare la noi in magazin. Pentru a inlatura disconfortul clientului, ii oferim de doua ori banii pe care i-a achitat in plus.
Aceste erori sunt sanctionate de ANPC cu amenzi mult mai mari decat banii restituiti in caz ca se gasesc diferente de pret intre raft si casa de marcat.
Si atunci daca esti inselat in mod normal, cum se procedeaza caci nu ma refer in a merge in instanta pentru ca nu merita efortul (banesc, in speta) pentru efectul care ar fi obtinut. Se lasa totul balta sau inapoiezi produsul si ti se returneaza banii? Si rolul ANPC-ului e sa sanctioneze ca se da acea diferenta pentru escrocheria lor sau sa protejeze consumatorul prin cereri de genul "de 10 ori diferenta". Oricum , va multumesc ..Sunt total uimita, nelamurita si ma intreb care e modalitatea legala...caci..da,,,trebuie sa existe. Poate o gasesc eu si v-o comunic.
Cand clientul constata diferente intre pretul de raft si pretul de la casa are doua posibilitati:
- sa ceara restituirea diferentei sau a banilor pe produs, sau
- sa faca reclamatie la ANPC.
Ori ambele, nimic nu va opreste sa va luati banii si sa faceti reclamatie.
Da, rolul ANPC este sa controleze si sa sanctioneze daca este cazul insa cand magazinul dovedeste ca a facut totul ca sa isi indrepte greseala nu e sigur ca pocnesc cu amenzile in secunda doi.
Ceea ce vreti dumneavoastra, cadrul legal prin care magazinele sunt obligate sa dea de n ori diferentele acelea, eu va zic ca nu exista dar daca vreti sa cautati nu am nimic impotriva :)