Incetarea raportului juridic incheiat intre executant=administrator si beneficiar=asociatia de proprietari,se poate realiza in conformitate cu prevederile Codului Muncii si clauzele reciproc convenite de parti
Asociatia de proprietari poate analiza atat activitatea administratorului,clauzele asumate
Conform legii 230/2007 si normelor de aplicare, pe care le gasiti in "Documente utile", administratorul de imobil este angajat de catre comitetul executiv reprezentat de presedinte.
HG nr 1588/2007 Art 17(6) Comitetul executiv angajează sau demite personalul, încheie sau reziliază contracte în ceea ce priveşte activitatea de administrare şi întreţinere a clădirii, a părţilor comune de construcţii/a instalaţiilor, precum şi pentru alte activităţi conforme cu scopul asociaţiei de proprietari: administrare, contabilitate, casierie, îngrijire, mecanică, instalaţii etc. Angajarea personalului necesar asociaţiei de proprietari se face de către comitetul executiv, reprezentat de preşedinte, în conformitate cu prevederile legislaţiei specifice în vigoare.
In privinta incheierii colaborarii cu administratorul de imobil angajat ,Codul Muncii ofera mai multe posibilitati:
1 - art. 55b- acordul partilor
2 - art. 61, al. 1 - cu respectarea procedurii de cercetare disciplinara, prevazuta si descrisa la art. 263-268-Codul Muncii
3 - art. 65 -
4 - art. 79 - demisia .
Comitetul executiv poate analiza oportunitatea executarii raportului de activitate al administratorului de catre cenzor/comisia de cenzori si conditionat de concluzii -daca se evidentiaza incalcari ale normelor in domeniu,neexercitarea obligatiilor prevazute in contract si fisa postului,eventual se poate dispune cercetarea disciplinara
Atentie sporita la temeinicia si legalitatea masurii rezilierii/desfacerii contractului,avand in vedere ca administratorul-daca apreciaza drept abuziva masura,are dreptul sa actioneze asociatia de proprietari in instanta