Situatia supusa atentiei d-voastra face referire la urmatorul caz:
- un fost salariat al unei unitati bugetare (liceu), actualmente pensionar, in baza carei legi are dreptul sa solicite si sa primeasca informatii referitoare la situatia si descrierea retinerilor salariale operate pe statul din perioada in care a fost salariat (in vederea identificarii atat a sumelor retinute cat si a institutiilor catre care s-au efectuat platile).
- Unitatea bugetara conform carei legi, trebuie sa raspunda fostului salariat?
OG nr.27/2002 prevede ca autoritatile si institutiile publice sunt obligate sa raspunda petitionarului intr-un termen de 30 de zile de la data inregistrarii petitiei.
informatii referitoare la situatia si descrierea retinerilor salariale operate pe statul din perioada in care a fost salariat se pot obtine in baza prevederilor Legii nr.544/2001- privind liberul acces la informatiile de interes public.
Va multumesc frumos pentru informatii!
Tatal meu a facut o cerere in acest sens (in luna mai), insa raspunsul este incomplet, in sensul ca institutiile catre care s-au efectuat platile, nu au fost precizate! Solicitandu-i (astazi) respectivei contabile acest lucru, i s-a comunicat verbal, ca nu pot fi identificate aceste institutii. Insa, pentru a i se comunica in scris, trebuie sa faca o noua cerere!
Pur si simplu bataie de joc, deoarece cererea initiala a fost formulata astfel: "... solict sa imi comunicati situatia si descrierea retinerilor salariale din perioada (...), operate pe statul de salariu, in vederea identificaril atat a sumelor achitate cat si a institutiilor catre care s-au efectuat platile".
Din cate cunosc, aceste documente (state, borderourile de retineri aferente acestora,etc) se pastreaza in arhiva institutiei timp de 50 de ani, iar dupa aceasta perioada de timp se predau arhivelor nationale, pe baza unui nr de referinta/inregistrare, corect?
In ce documente contabile, se gasesc inregistrate institutiile catre care s-au efectuat aceste plati?
In alta ordine de idei, este obligatoriu sa precizeze in cerere si motivul pentru care se solicita informatiile?
Este vorba despre anii 1980-1985, iar sumele retinute reprezinta rate pentru locuinta personala si alte popriri. Inteleg ca si acestea ar trebui sa fie evidentiate in ordine de plata, corect?
Ar putea sa sune nepotrivit, insa mergand pe principiul ca nicio intrebare nu este stupida, este posibil ca aceste ordine de plata sa nu existe?
Exceptand lenea, exista oare vreo motivatie reala/plauzibila care sa conduca la acest refuz?
In aceasta cerere este obligatoriu sa precizeze motivul pentru care se solicita informatiile?
Poprire pe salariu
resursesbc
Angajatorul meu a primit o hotarare judecatoreasca prin care s-a dispus poprirea pe veniturile mele salariale. As vrea sa stiu daca exista posibilitatea sa fiu ... (vezi toată discuția)