avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 458 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Pensionar, fost salariat al unei unitati bugetare ...
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Pensionar, fost salariat al unei unitati bugetare (liceu)

Buna ziua,

Situatia supusa atentiei d-voastra face referire la urmatorul caz:
- un fost salariat al unei unitati bugetare (liceu), actualmente pensionar, in baza carei legi are dreptul sa solicite si sa primeasca informatii referitoare la situatia si descrierea retinerilor salariale operate pe statul din perioada in care a fost salariat (in vederea identificarii atat a sumelor retinute cat si a institutiilor catre care s-au efectuat platile).
- Unitatea bugetara conform carei legi, trebuie sa raspunda fostului salariat?

Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 06:58, 25 Iulie 2013
OG nr.27/2002 prevede ca autoritatile si institutiile publice sunt obligate sa raspunda petitionarului intr-un termen de 30 de zile de la data inregistrarii petitiei.

informatii referitoare la situatia si descrierea retinerilor salariale operate pe statul din perioada in care a fost salariat se pot obtine in baza prevederilor Legii nr.544/2001- privind liberul acces la informatiile de interes public.
Va multumesc frumos pentru informatii!
Tatal meu a facut o cerere in acest sens (in luna mai), insa raspunsul este incomplet, in sensul ca institutiile catre care s-au efectuat platile, nu au fost precizate! Solicitandu-i (astazi) respectivei contabile acest lucru, i s-a comunicat verbal, ca nu pot fi identificate aceste institutii. Insa, pentru a i se comunica in scris, trebuie sa faca o noua cerere!
Pur si simplu bataie de joc, deoarece cererea initiala a fost formulata astfel: "... solict sa imi comunicati situatia si descrierea retinerilor salariale din perioada (...), operate pe statul de salariu, in vederea identificaril atat a sumelor achitate cat si a institutiilor catre care s-au efectuat platile".
Din cate cunosc, aceste documente (state, borderourile de retineri aferente acestora,etc) se pastreaza in arhiva institutiei timp de 50 de ani, iar dupa aceasta perioada de timp se predau arhivelor nationale, pe baza unui nr de referinta/inregistrare, corect?

In ce documente contabile, se gasesc inregistrate institutiile catre care s-au efectuat aceste plati?

In alta ordine de idei, este obligatoriu sa precizeze in cerere si motivul pentru care se solicita informatiile?

Multumesc frumos, inca o data.

Dupa 50 de ani se pot distruge statele de plata.

Institutiile catre care s-au efectuat aceste plati sunt evidentiate in ordinele de plata prn care s-au platit aceste contributii.

Contributia pentru asigurarile sociale se platea in contrul Casei de pensii.

Contributia pentru asigurarile sociale se sanatate se platea in contul Casei De asigurari de sanatate.

Contributia pentru somaj se platea in contul AJOFM-ului.

Impozitul pe salariu se platea in contul administratiei financiare in raza careia isi avea sediul social angajatorul.

Din 2010 , contributiile se platesc la bugetul consolidat de stat.
Este vorba despre anii 1980-1985, iar sumele retinute reprezinta rate pentru locuinta personala si alte popriri. Inteleg ca si acestea ar trebui sa fie evidentiate in ordine de plata, corect?
Ar putea sa sune nepotrivit, insa mergand pe principiul ca nicio intrebare nu este stupida, este posibil ca aceste ordine de plata sa nu existe?
Exceptand lenea, exista oare vreo motivatie reala/plauzibila care sa conduca la acest refuz?

In aceasta cerere este obligatoriu sa precizeze motivul pentru care se solicita informatiile?





Intr-devar, si sumele retinute ca fiind rate pentru locuinta personala si alte popriri ar trebui sa fie evidentiate in ordinele de plata.

Fiind vorba despre o perioada din urma exista si posibilitatea ca aceste ordine de plata sa nu mai existe.

Singura motivatie reala/plauzibila ar fi ca arhiva a fost distrusa si nu se ot identifica aceste ordine de plata in arhiva.

Nu este obligatoriu sa se mentioneze in solicitare si motivul . In general, cei care fac astfel de solicitari mentioneaza si motivul.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Poprire pe salariu resursesbc resursesbc Angajatorul meu a primit o hotarare judecatoreasca prin care s-a dispus poprirea pe veniturile mele salariale. As vrea sa stiu daca exista posibilitatea sa fiu ... (vezi toată discuția)
Dreptul muncii salarizare sorian72 sorian72 La societatea la care lucrez conducerea societații a hotărâ de două luni sa faca retineri din salarile moncitorilor fara a-i consulta pe acestia. În prima ... (vezi toată discuția)
Retinerile din salariu Violeta Iulia Violeta Iulia Am girat pe cineva si nu si-a platit debitul, banca nu l-a cautat si mi-au pus mie proprire . Persoana care da la noi viza de CFP a zis ca rata la CAR pe care ... (vezi toată discuția)