Am participat la o licitatie deschisa in calitate de lider de asociere. Autoritatea contractanta printr-o solicitare de clarificari indica faptul ca unele documente care emana de la membrii asocierii, terti si sustinatori, documente originale si care sunt adresate direct AC au fost semnate si de catre liderul asocierii ( acesteau au fost semnate si stampilate in coltul din dreapta jos) si in acest sens se solicita prezentarea unei imputerniciri.
Nu am gasit nicio prevedere legala in acest sens. Unde anume in OUG 34/2006 sau in HG nr. 925/2006 se specifica prezentarea unei astfel de imputerniciri. Trebuia prezentata o imputernicire legalizata/autentificata? Sau era suficienta semnarea unei imputerniciri de catre reprezentantii legali ai operatorilor economici ?
Daca in cadrul asocierii sunt doar persoane juridice atunci este suficienta sa aveti o delegatie de reprezentare din partea fiecarui asociat. In cazul in care printre asociati se afla si persoane fizice atunci este necesar sa detineti o procura.
Va multumesc pentru raspuns! Pentru membrii asocierii ( persoane juridice) exista acest document. Ceea ce nu imi este foarte clar este faptul ca se solicita acest document si pentru terti sustinatori si subcontractanti ( persoane juridice). Este legala aceasta solicitare? In temeiul carei dispozitii din OUG nr. 34/2006 se solicita prezentarea acestui document ?
Vorbim despre faza de ofertare, nu despre cea de semnare a contractului.
In aceasta situatie se pot cere:
-acord de asociere in original
-angajament de sustinere in original (daca procedura are loc dupa ultima modificare, daca nu autentificat)
acord de subcontractare (daca s-a cerut prin Fisa de date).
In lege nu se mentioneaza ca aceste documente trebuie prezentate in faza de ofertare in forma autentificata prin notar. Considerentul ANRMAP-ului este cel ca forma autentificata isi justifica exercitarea efectului juridic doar in faza de contractare, in faza de ofertare fiind doar o cheltuiala inutila.
In schimb, vi se pot cere anumite clarificari in temeiul art.78 din HG 925, in cazul in care exista neclaritati sau dubii privind documentele prezentate. Chiar si in cazul acesta, solicitarea de clarificari trebuie insotita de justificarea acesteia.
In nici un caz nu vi se pot cere imputerniciri in virtutea faptului ca ati semnat toate documentele in calitate de lider, aceasta fiind o formalitate uzuala, de certificare a documentelor depuse in oferta.
Oricum, in solicitare trebuiau sa precizeze forma imputernicirilor si sa justifice de ce le solicita.
Daca nu vi s-a specificat in ce forma sa fie imputernicirile (si nici in FD), prezentati-le si dvs. in original sau copie conf. cu originalul.
Inca o data, mai verificati daca nu exista precizari in sensul acestora, in documentatia de atribuire.