Am inceput activitatea ca PFA-traducator de la 1.07.2013
Intrebare :
1.Intrucat in luna iulie am numai cheltuieli aferente activitatii PFA (achizitie stampila, tipizate) si nu am incasari, pot sa inregistrez in Jurnalul de incasari si plati chletuieli daca nu am incasari ? Care este temeiul legal ?
2.Daca eu ca PFA am contract de comodat cu mine ca PF, pt.1 camera in apartamentul proprietate compus din 2 camere, in ce proportie am dreptul sa inregistrez cheltuielile legal deductibile (intretinere, energie, internet si telefon mobil) ? - 50%
Pentru ca sunt PFA nou infiintata, as dori foarte mult un raspuns la urmatoarea intrebare :
Ce trebuie sa fac pentru a putea deduce din venituri , in viitor, cheltuielile pentru reparatii la PC si pentru procurarea unei imprimante, avand in vedere faptul ca PC-ul este pe numele PF si nu al PFA. Cum se procedeaza pentru a trece PC-ul pe numele PFA ?
Multumesc pentru raspuns si eventual daca puteti sa precizati termeiul/ temeiurile legale ale operatiunii.
Asa dupa cum am mentionat anterior am inceput activitata ca PFA la 1.07.2013.
Am inteles ca in conformitate cu OUG 44/2008 din venituri unui PFA sunt deductibile si impozitele, altele decat impozitul pe venit.
In aceasta situatie, as vrea sa stiu daca pot deduce din veniturile pe 2013, cota parte (50%) din impozitul pe proprietate achitatavand in vedere ca eu, ca PFA, am contract de comodat pt.1 camera, tot cu mine , ca PF, proprietar al apartamentului de 2 camere.
Este legala aceasta deducere, din venituri, a cotei-parti de impozit ?
Mentionez ca am achitat deja impozitul pe apartament in cursul anului 2013, in 2 rate (martie si septembrie)
Multumesc mult pt.raspuns