a fost incheiat un contract prin licitatie - cel mai scazut pret, preturile la materiale, manopera, utilaj si transport au fost ferme pe toata perioada derularii contractului,
in urma unui control efectuat de catre ispectorii fiscali au fost constatate diferente de pret in contabilitatea constructorului la materialele puse in manopera fata de pretul licitat, si autoritatea contractanta este obligata sa plateasca diferenta constatata, unde se specifica daca autoritatea contractanta este obligata sa verifice in contabilitatea constructorului preturile cu care sunt cumparate materialele
diferentele sunt si pe + si pe -
problema este pe ce baza inspectori fiscali considera ca preturile din contabilitate trebuiau decontate si nu cele care au fost licitate
Daca am inteles bine situatia, nu inteleg care este problema responsabilitatii dvs. fata de contabilitatea lor.
Daca in cadrul contractului, dvs. ati platit facturi cu materiale si manopera la pretul stabilit in oferta, nu este responsabilitatea dvs. cum si le-au inregistrat ei in contabilitate, sau la ce preturi au achizitionat ei materialele pe care vi le-au adus.
Asta daca nu aveti in clauzele contractuale stabilit altceva in sensul asta, (de ex. sa achizitioneze in numele dvs. si dvs. sa aprobati pretul).
Singurul lucru pentru care puteti fi trasi la raspundere este nerespectarea clauzelor contractuale dintre dvs. si firma respectiva, nu contabilitatea firmei. In caz contrar este abuziva constatarea lor, dar nu ma mira nici asta.
Daca va "spune" ,sa spuna si ce articol din legea contabilitatii ati incalcat dvs.. De regula se"spune" pe scris. Si nu inteleg, daca controlul este la firma respectiva, de ce va streseaza pe dvs.