avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 314 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Codul rutier, contravenţii şi ... Contestatie Verdict dat de Politie in cazul unui ...
Discuție deschisă în Codul rutier, contravenţii şi probleme conexe

Contestatie Verdict dat de Politie in cazul unui acident .Putin Ajutor va Rog!

Buna Ziua,

Acum cateva zile am fost inplicat intr-un accident de masina. Eu rulam pe un drum national DN76 si doream sa intru pe un drum cu rang mai mic .El rula pe drumul cu rang mai mic si dorea sa intre in DN76 .

[ link extern ]
[ link extern ] /

Desenele sunt in mare politia ma considera doar pe mine vinovat si nu a oprit ca martori cele 4 masini care erau aproape de locul produceri incidentului .

El a iesit din spatele masini M3 M4 si a intrat in DN direct pe banda 2 . Politia dupa masuratori ma considera doar pe mine vinovat pentru ca posibil sa fii calcat linia continua . (doresc sa stiu daca este culpa comuna )

Dupa parerea mea el nu avea dreptul sa vina direct in banda 2 si marcajele daca existau, el trebuia sa aiba linie continua exact ca inainte de cedeaza trecerea si dupa cedeaza trecerea pana in dreptul unde incepe linia discontinua la DN76 .

Astept parerile dumneavoastra. Eu doresc sa contest decizia politiei .(Ce sanse am? )

Pe final inca o intrebare eu aveam in masina o persoana in locul din dreapta care sa lovit putin si a fost dusa la spital a avut amnezie retrograda dar acum si-a revenit poate fii considerata ca martor ?

El era singur in masina.

--- Doresc sa precizez ca nu sa facut nici acum procesul verbal sa il pot semna , mia fost data doar o dovada cu care sa circul si mi sa cerut sa semnez masuratorile facut de politie .----

Va rog sa ma indrumati .

Tot Respectul
Ultima modificare: Joi, 8 August 2013
andreiunicat, utilizator
Cel mai recent răspuns: andreiunicat , utilizator 16:29, 8 August 2013
Indiferent ca a intrat direct pe banda a 2-a trebuia sa cedati trecerea si sa acordati prioritate de dreapta, apoi sa va angajati in traversarea DN76/E79.
Ar putea fi considerata culpa comuna doar daca din masuratori a rezultat ca impactul s-a produs chiar in mijlocul intersectiei, conducatorul auto iesit de pe drumul inferior avea si el obligatia sa cedeze trecerea stanga/dreapta. Treaba este ca el avea doua benzi pe sens si nu prea avea de ce sa acorde prioritate de dreapta ptr ca nu trecea pe sensul opus de mers.
Din acest motiv se poate considera ca masina care isi schimba directia de mers prin viraj stanga era prima care trebuia sa cedeze trecerea.
Aici se vede mai bine!
[ link extern ]
Ultima modificare: Joi, 8 August 2013
cyan, moderator
O schita in mare exact ce sa intamplat

[ link extern ]
Daca el a iesit sa se incadreze in DN chiar in apropierea iesirii in DN este evident ca vina ii apartine si celui care a iesit de pe drumul inferior.

Art. 107. –
(2) La intersectiile fara marcaje de delimitarea benzilor, conducatorii vehiculelor ocupa în mers, cu cel putin 50 m înainte de intersectie, urmatoarele pozitii:
a) rândul de lânga bordura sau acostament, cei care vor sa schimbe directia de mers spre dreapta;

Art. 120. – (1) Se interzice depasirea vehiculelor:
b) în apropierea vârfurilor de rampa, când vizibilitatea este redusa sub 50 m;
c) în curbe si în orice alte locuri unde vizibilitatea este redusa sub 50 m;
j) când din sens opus se apropie un alt vehicul, iar conducatorul acestuia este obligat sa efectueze manevre de evitarea coliziunii;

Ptr b) si c) ramane de stabilit daca vizibilitatea era redusa, avand in vedere ca era rampa si curba.

Acum daca analizam putin schita si regulile in zona respectiva, cel care a iesit de pe drumul inferior trebuia sa acorde prioritate stanga/dreapta iar cel care intra pe drumul inferior numai prioritate de dreapta.
Din pozele facute la fata locului se vede ca impactul a fost in mijlocul intersectiei, in apropierea iesirii din drumul inferior, astfel cred ca vina ii apartine celui care intra in DN, acesta trebuia sa se incadreze cu 50 m inainte de intersectie si sa ramana pe prima banda langa bordura pana intra in DN. Este doar o parere.
Ca ati tras de volan stanga nu are importanta, a fost o reactie de moment, daca trageati dreapta poate venea vreo masina din spate si iesea alta dandana. Nici stanga nu a fost o solutie buna.
Probabil ati avut si ceva viteza, 40-50 cu care ati intrat in intersectie daca nu venea nimic din dreapta, suficienta ptr impact. Imi dau doar cu parerea, eu ca atata as fi intrat daca nu venea nimic din dreapta!:)
Nu stiu la ce viteza minima se declanseaza airbagurile dar se vede ca acestea au functionat.

Aveti dreptul sa contestati procesul verbal de contraventie in termen de 15 zile de la comunicare si sa solicitati efectuarea unei expertize tehnice auto care sa clarifice imprejurarile producerii accidentului, dinamica, evitatabilitatea, vitezele, respectarea regulilor de circulatie, se va finaliza cu un raport de expertiza din care se va putea concluziona carei parti ii apartine vina producerii accidentului sau daca a fost culpa comuna.
Nu stiu daca exista sau daca s-a facut vreun studiu al cercetatorilor americani, englezi sau de alte nationalitati dar in opinia mea peste 90% din dreptaci trag stanga de volan in cazul unei situatii limita.
Eu am evitat multe situatii de genul pe la dreapta dar acum mi sa parut stanga singura solutie daca trageam dreapta posibil sa intru in cel care venea de pe DN pe contra sens sau cel care mergea pe DN din directia unde veneam si eu .

Multumesc pentru parere, mai astept si alte pareri daca mai exista.

Alte discuții în legătură

Giratoriu cu 4 benzi,săgeți clare pe jos ,primele 3 benzi obligatoriu ... Iammaxim Iammaxim Giratoriu cu 4 benzi,săgeți clare pe jos ,primele 3 benzi obligatoriu înainte ultima la stânga.Incadrat pe banda 2 la ieșire am fost lovit în aripa ... (vezi toată discuția)
Accident usor Razvan006 Razvan006 Buna ziua As avea nevoie de o parere de specialist cu privire la vinovatul intr-un accident usor in care am fost implicat. Eram incadrat pe banda de stanga ... (vezi toată discuția)