Am si eu niste nelamuriri ,de curand am infintat un PFA platitor de tva ,conform codului CAEN am optat pt doua tipuri de activitati ,comert cu amanuntu in piete si standuri,si un altul pe internet,prin comercializarea altor produse decat cele alimentare,imbracaminte.
INTREBAREA MEA ESTE URMATOAREA:
-CE DOCUMENTE TREBUIE SA AM ASUPRA MEA IN PIATA PT A FI IN REGULA ?
ROG DETALII REFERITOARE LA COMERCIALIZAREA PRODUSELOR ELECTRICE SI ELECTREOCASNICE.
Din cate am studiat am inteles ca produsele electronice si electrocasnice trebuie sa fie insotite de:
-DECLARATIE DE CONFORMITATE
-GARANTIE
-INSTRUCTIUNI IN LB ROMANA
-TIMBRU VERDE
ROG O CONFIRMARE DACA ESTE ASA SAU DACA NU ROG CEVA DETALII SUPLIMENTARE
O ALTA INTREBARE DC CELE MAI DE SUS SE CONFIRMA ,LA ACHIZITILE DE MARFA VANZATORU CATRE MINE ARE SAU NU OBLIGATIA SA I-MI LIVREZE PRODUSUL INSOTIT DE DECLARATIE DE CONFORMITATE,GARANTIE,TIMBRU VERDE, INSTRUCTIUNI IN LB ROMANA ,ETC
V-ati documentat bine. Si producatorul trebuie sa prezinte documentele specificate de dumneavoastra.
Va pot indica urmatoarele norme legale care impun un anume comportament vanzatorilor de produse electrice si electrocasnice:
Hotararea Guvernului nr. 448/2005 privind deseurile de echipamente electrice si electronice;
Legea nr. 296 / 2004 privind Codul Consumului;
Legea nr. 449 / 2003 privind vanzarea produselor si garantiile asociate acestora.
Timbrul verde (taxa verde) este prevazut de Directiva europeana EC/96/2002.
Ar fi bine sa aveti in vedere si urmatoarele:
-prevederile HG 992/2005 privind limitarea utilizarii anumitor substante periculoase in EEE
-prevederie OG 130/2000privind protectia consumatorilor la incheierea si executarea contractelor la distanta