avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 355 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul, calculatorul meu şi ... Produs neconform cumparat de pe mercador
Discuție deschisă în Dreptul, calculatorul meu şi internetul

Produs neconform cumparat de pe mercador

Buna ziua,
Va rog sa ma ajutati cu un raspuns, deoarece politia considera ca nu este de competenta dansilor: am achizitionat o drujba ( sotul meu, mai precis) de pe mercador.ro. Din descrierea si fotografiile atasate la anunt, discutiile purtate pe site, pe mail si cele telefonice, reiesea ca drujba este marca Stihl si ca produsul este nou (nu a fost utilizat niciodata). Zis si facut: prin intermediul Mercador, am comandat produsul, insa dupa ce l-am primit prin posta Fan Courier, am constat diferente majore intre produsul descris si comandat ca atare si cel primit, adica:
- drujba nu este originala (forma fizica nu corespunde unei drujbe Stihl, nu exista inscrisuri Stihl, etichetele/autocolantele fiind contrafacute sau decupate de pe alte produse Stihl );
- a fost folosita si reconditionata ( multiple componente noi care nu au nicio legatura cu piesele originale Stihl);
- nu exista nicio eticheta pe care sa fie mentionate data fabricatiei, serie si numar produs, provenienta, caracteristici, asa cum ar trebui sa existe pe orice alt produs original.
Pot proba cele descrise mai sus prin anuntul original si discutiile purtate cu vanzatorul pe mercador.ro, discutiile purtate pe mail sau cele telefonice prin care am incercat solutionarea amiabila cu acest vanzator.
Multumesc pentru sprijin.
Cel mai recent răspuns: silviu3marian , utilizator 11:46, 13 Septembrie 2013
Produsele achitionate on-line pot fi returnate in termen de 10 zile fara a justifica cauzele returnarii iar vanzatorul este obligat sa returneze banii conform OG 130/2000.

Prin inregistrarea pe site-ul respectiv utilizatorii declara ca sunt de acord cu termenii si conditiile furnizorului (4.2), ca descrierea produsului este reala (4.1.2) inclusiv respectarea legislatiei in domeniul executarii contractelor la distanta (4.5).
[ link extern ] /

Ordonanţă nr. 130/2000 privind protecţia consumatorilor la încheierea şi executarea contractelor la distanţă
[ link extern ]
Art. 7. - (1) Consumatorul are dreptul de a denunţa unilateral contractul la distanţă, în termen de 10 zile lucrătoare, fără penalităţi şi fără invocarea vreunui motiv. Singurele costuri care pot cădea în sarcina consumatorului sunt cheltuielile directe de returnare a produselor. Termenul de 10 zile prevăzut pentru exercitarea acestui drept începe să curgă:
a) pentru produse, de la data primirii lor de către consumator, dacă au fost îndeplinite prevederile art. 4;
b) pentru servicii, din ziua încheierii contractului sau după încheierea contractului, din ziua în care obligaţiile prevăzute la art. 4 au fost îndeplinite, cu condiţia ca întârzierea să nu depăşească 90 de zile.
(2) În cazul în care comerciantul a omis să transmită consumatorului informaţiile prevăzute la art. 4, termenul pentru denunţarea unilaterală a contractului este de 90 de zile şi începe să curgă:
a) pentru produse, de la data primirii lor de către consumator;
b) pentru servicii, de la data încheierii contractului.
(3) Dacă în perioada celor 90 de zile informaţiile prevăzute la art. 4 sunt furnizate consumatorului, termenul de 10 zile lucrătoare pentru denunţarea unilaterală a contractului începe să curgă din acel moment.
Art. 8. - În cazul exercitării dreptului de denunţare unilaterală a contractului de către consumator în condiţiile art. 7, comerciantul are obligaţia să ramburseze sumele plătite de consumator fără a-i solicita acestuia cheltuielile aferente rambursării sumelor. Rambursarea sumelor se va face în cel mult 30 de zile de la data denunţării contractului de către consumator.

In cazul in care vanzatorul intelege sa nu returneze banii conform legislatiei in vigoare informati-l ca veti depune plangere la politie ptr inselaciune ceea ce va dauna mai mult decat vanzarea unui produs stihl noname.
In opinia mea aici nu se aplica legislatia mentionata pentru ca vanzatorul pare sa fie persoana fizica neautorizata, nu comerciant.

Ceea ce scrie la Termeni si conditii se refera la serviciile oferite de Furnizor, deci de firma care detine site-ul. Persoana de la care a cumparat produsul este utilizatorul definit la 3.2: Utilizator: [...] precum si orice persoana fizica (inclusiv persoana fizica autorizata) si/sau persoana juridica care achizitioneaza servicii furnizate de S.C. X S.R.L. prin intermediul Paginii.

Contractul nu este intre utilizatoarea noastra si acel site, ci intre 2 utilizatori (persoane fizice) ai site-ului.
:coffee:
Ultima modificare: Duminică, 18 August 2013
Ares-3, moderator
Este foarte adevarat ca Furnizorul este firma care detine site-ul iar utilizatorii sunt atat cei care vand cat si cei care cumpara utilizand facilitatile site-ului respectiv.

Conform 1.1 "Folosirea site-ului X.ro (inclusiv vizitarea acestuia, inregistrarea, folosirea serviciilor oferite de S.C. xyz S.R.L. prin intermediul site-ului x.ro) implica acceptarea in totalitate si neconditionata a Termenilor si Conditiilor(...)."

adica si a

4.2 Prin trimiterea Anuntului spre publicare catre Furnizor Utilizatorul declara ca este de acord in totalitate si neconditionat cu prevederile prezentului document, fiind pe deplin constient de faptul ca, in caz de nerespectare a acestora, poate fi tras la raspundere conform prevederilor acestuia.

si cel mai important

4.5 Serviciile oferite de catre Furnizor respecta legislatia privind protectia consumatorului conform O.G. 21/1992, ale Legii 363/2002 privind comertul electronic si O.G. 130/2000 privind protectia consumatorilor la incheierea si executarea contractelor la distanta.

In opinia mea prin aceasta prevedere Furnizorul se asigura ca Utilizatorii vor respecta legislatia semnificativa in domeniul comertului on-line punandu-se astfel la adapost in cazul in care utilizatorii (vanzatorii) nu vor respecta prevederile legislatiei.

In fapt, Furnizorul nu vinde nimic ci doar pune la dispozitie o platforma ptr desfasurarea comertului on-line, toata responsabilitatea respectarii legii revenind utilizatorilor.

Cred ca se poate considera ca este o situatie similara cu avocatnet, firma care administreaza site-ul nu poate fi trasa la raspundere ptr opiniile avocatilor sau consultantilor care isi asuma identitatea sau a utilizatorilor care au o identitate necunoscuta.
Referitor la 4.2., termenii si conditiile lor cer corectitudine utilizatorilor si au si sanctiuni pentru nerespectare dar acestea sunt stergerea sau editarea anunturilor. Tragerea la raspundere conform termenilor si conditiilor regulamentului nu este totuna cu sanctionarea conf. legislatiei din domeniu.

In opinia mea la 4.5 este vorba despre serviciile oferite de furnizor - cele tarifate, gazduirea anunturilor contracost. Avem un furnizor de servicii online si un client, cel care isi publica anuntul. Relatia lor este supusa dispozitiilor actelor normative enumerate.

Sigur ca utilizatoarea poate face reclamatie la ANPC sau ii poate cere omului sa ii restituie banii conf. Ord. 130/2000, in regulamentul nostru scrie ca omul trebuie sa discearna intre sfaturile primite :)
Eu sincer nu stiu ce sfat sa ii dau, mi-am expus doar opinia: fiind vorba de o tranzactie intre persoane fizice nu poate fi ajutata de ANPC indiferent ce dispozitie legala invoca.
Multumesc pentru opinii.
Concret, insa, ce pot face? Aceasta persoana (vanzator persoana fizica) desfasoara, in continuare nestingherit, acest tip de comert, stiind ca nu va fi tras la raspundere. Tot pe mercador vinde tot felul de produse, si asta am aflat-o dupa ce am patit-o noi cu drujba care nu a costat deloc putin... Inteleg ca exista un risc, dar de ce sa riscam doar noi iar ei sa considere ca sunt acoperiti de legislatia care nu prevede nimic in ceea ii priveste ? Chiar se poate face nimic ?

Alte discuții în legătură

Comert electronic porada porada In cazul unor cumparaturi pe internet de la magazine virtuale, trebuie sa achiti coletul cu plata ramburs inainte de a avea posibilitatea de a vedea marfa. In ... (vezi toată discuția)
Contract la distanta Mihaela Enache Mihaela Enache Am facut greseala sa cumpar un produs de pe un site de electrocasnice. Am primit un produs cu vicii serioase. E vorba de un aparat de masaj de tipul relax and ... (vezi toată discuția)
Returnare produs electronic cumparat Mihai223 Mihai223 Am cumparat online un TV, am platit, l-am primit si vreau sa-l returnez si sa primesc banii cash inapoi. Stiu ca legislatia romaneasca permite acest lucru in ... (vezi toată discuția)