avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 917 soluții astăzi

Marți, 11 februarie, are loc evenimentul: Negocierea colectivă - Alegerea reprezentanților angajaților și provocările practice. Participă →

Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Preaviz in timpul CM
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Preaviz in timpul CM

Buna ziua ,

Intrebare:
Angajatorul pregateste sa trimita preavizul , dar eu sunt in Concediu Medical. Sunt obligat sa iau cunostinta de preaviz si el cand incepe ,,sa functioneze" ? , de indata ce ma intorc la lucru ?

Multumesc
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 15:20, 22 August 2013
1. Potrivit art.60 alin.1 lit. a C.mun., concedierea salariatilor nu poate fi dispusa pe durata incapacitatii temporare de munca stabilita prin certificat medical conform legii.
De la aceasta regula exista o singura exceptie prevazuta de art. 60 alin. 2 din Codul Muncii, conform caruia prevederile alin. 1 ale aceluiasi articol nu se aplica in cazul concedierii pentru motive care intervin ca urmare a reorganizarii judiciare, a falimentului sau a dizolvarii angajatorului, in conditiile legii.

2. Preavizul pe durata concediului medical este suspendat. El va incepe sa curga de la data de cand s-a terminat concediul medical.
Art.75 C.mun. dispune la alin. (3) : In situatia in care in perioada de preaviz contractul individual de munca este suspendat, termenul de preaviz va fi suspendat corespunzator, cu exceptia cazului prevazut la art. 51 alin. (2).

1. Preavizul se poate transmite si in timp ce sunteti in concediu medical dar el nu poate intra in functiune decat dupa ce reluati activitatea, la terminarea concediului medical.

2. Pe perioada concediului medical contractul individual de munca (CIM) este suspendat de drept iar perioada de preaviz se suspenda si ea si se reia, de unde a ramas, dupa incetarea suspendarii CIM.
rozi88 a scris:

Buna ziua ,

Intrebare: